Nienawidzisz reklam? Spokojnie, już niedługo Google poinformuje Cię, która aplikacja je posiada

1 minuta czytania
Komentarze
google-play-icon-closeup

Wchodzisz do sklepu Google Play, szukasz aplikacji, instalujesz ją, a potem okazuje się, że więcej z niej szkody niż pożytku? Już od 2016 roku będziesz mógł się przed tym ustrzec. Google właśnie wystosowało pisma do deweloperów mówiące o przymusie poinformowania użytkowników o obecności reklam w swoich produkcjach. Powyżsi muszą wystosować odpowiednią deklarację do 11 stycznia 2016 roku.

Co według Google będzie traktowane jako reklamę? Praktycznie wszystko co wybiega poza horyzont przeznaczenia aplikacji. Wszelkie banery, reklamy firm, sieci reklamowych, artykuły sponsorowane i wiele, wiele innych. Google ubezpieczyło się również na wypadek osób, które będą chciały oszukać nowy system. W przypadku deklaracji o braku reklam Google przeskanuje Twoją aplikację, a następnie przydzieli ją do odpowiedniej kategorii.

Użytkownicy będą więc widzieć, czy aplikacja, którą zamierzają pobrać posiada reklamy. Całość ma wyglądać jak na zdjęciu poniżej.

ad-supported app

Trzeba powiedzieć, że jest to z pewnością niezbyt optymistyczna wiadomość dla deweloperów, ale kryje się w tym zapewne drugie dno. Co tym razem kombinuje Google? Przekonamy się już w pierwszych tygodniach nowego roku.

Źródło: androidcentral

Motyw