
Nienawidzisz reklam? Spokojnie, już niedługo Google poinformuje Cię, która aplikacja je posiada
Autor:

Wchodzisz do sklepu Google Play, szukasz aplikacji, instalujesz ją, a potem okazuje się, że więcej z niej szkody niż pożytku? Już od 2016 roku będziesz mógł się przed tym ustrzec. Google właśnie wystosowało pisma do deweloperów mówiące o przymusie poinformowania użytkowników o obecności reklam w swoich produkcjach. Powyżsi muszą wystosować odpowiednią deklarację do 11 stycznia 2016 roku.
Warto przeczytać:
Co według Google będzie traktowane jako reklamę? Praktycznie wszystko co wybiega poza horyzont przeznaczenia aplikacji. Wszelkie banery, reklamy firm, sieci reklamowych, artykuły sponsorowane i wiele, wiele innych. Google ubezpieczyło się również na wypadek osób, które będą chciały oszukać nowy system. W przypadku deklaracji o braku reklam Google przeskanuje Twoją aplikację, a następnie przydzieli ją do odpowiedniej kategorii.
Użytkownicy będą więc widzieć, czy aplikacja, którą zamierzają pobrać posiada reklamy. Całość ma wyglądać jak na zdjęciu poniżej.

Trzeba powiedzieć, że jest to z pewnością niezbyt optymistyczna wiadomość dla deweloperów, ale kryje się w tym zapewne drugie dno. Co tym razem kombinuje Google? Przekonamy się już w pierwszych tygodniach nowego roku.
Źródło: androidcentral