Google Bert wyszukiwarka

Wyszukiwarka Google zawalczy z clickbaitem! Nowa aktualizacja w przyszłym tygodniu

2 minuty czytania
Komentarze

Już w przyszłym tygodniu pojawi się aktualizacja, dzięki której Wyszukiwarka Google chce walczyć z nieoryginalnymi i clickbaitowymi treściami w internecie. Na razie usprawnienia będą dotyczyć języka angielskiego.

Wyszukiwarka Google ma stawiać oryginalne treści

Wyszukiwarka Google nowa aktualizacja

Google ogłosiło na swoim blogu, że już w przyszłym tygodniu zostanie wprowadzona nowa aktualizacja do wyszukiwarki. Ma ona na celu poprawę trafności wyników wyszukiwania, tak aby dostarczać użytkownikom autentyczne i oryginalne treści. W taki sposób firma chce wyjść naprzeciw clickbaitowym i nieciekawym materiałom w sieci. Na chwilę obecną aktualizacja będzie dotyczyła wyszukiwania w języku angielskim (globalnie). Zapowiedziano również kolejną łatkę, która skupi się na pozycjonowaniu recenzji przedmiotów.

Wiemy, że ludzie nie uznają za pomocne treści, które wydają się być zaprojektowane tak, by przyciągać kliknięcia, a nie informować czytelników. Dlatego od przyszłego tygodnia dla użytkowników języka angielskiego na całym świecie wprowadzamy szereg ulepszeń w wyszukiwarce, aby ułatwić im znalezienie pomocnych treści stworzonych specjalnie przez i dla ludzi.

Ta aktualizacja pomoże upewnić się, że nieoryginalne, niskiej jakości treści nie będą miały wysokiej pozycji w wyszukiwarce, szczególnie w przypadku materiałów edukacyjnych, rozrywkowych, zakupowych i związanych z technologią.

Blog Google

Jak to działa?

Wyszukiwarka Google nowa akutalizacja.

Jako przykład zastosowania nowej łatki, Google podało sytuacje, w której chcemy poszukać informacji o nowym filmie (w tym także recenzji). Dotychczas mogliśmy znaleźć strony, które zbierały recenzje z innych stron, nie dodając nic od siebie. Po nowej aktualizacji priorytetem będą treści unikalne, co ma zwiększyć szansę na przeczytanie informacji, której się wcześniej nie widziało. Dzięki temu zaoszczędzi się czas, omijając powielane i nieciekawe wpisy.

To nie wszystko. Firma zapowiedziała, że w najbliższym czasie zostanie wprowadzona kolejna aktualizacja. Jak możemy przeczytać na blogu, zostanie ona zaimplementowana, „aby jeszcze łatwiej znaleźć wysokiej jakości, oryginalne recenzje”. Dotyczy to głównie recenzji produktów, które użytkownicy chcą kupić i potrzebują konkretnych informacji o danej rzeczy.

Źródło: TheVerge; Google

Motyw