ANDROID.COM.PL – społeczność entuzjastów technologii
TikTok zamiast Google

TikTok testuje nowe funkcje – mają poprawiać samopoczucie użytkowników

Autor: Mateusz Nowak Kategoria: Newsy

TikTok poinformował o testach nowych funkcji, które mają poprawiać samopoczucie użytkowników. Osoby korzystające z aplikacji będą mogły w większym stopniu dostosować wyświetlające się im treści do ich osobistych preferencji oraz wieku. Jakie konkretnie rozwiązania testuje popularna platforma społecznościowa?

TikTok testuje nowe funkcje związane z samopoczuciem użytkowników

TikTok łamie licencję GPL

Pierwszą z testowanych nowości jest system klasyfikacji treści na podstawie dojrzałości tematycznej. Pilotażowa wersja tego rozwiązania ma zostać udostępniona już najbliższych tygodniach. Funkcja uniemożliwi wyświetlanie treści o dojrzałej tematyce użytkownikom, którzy nie mają 18 lat. W przyszłości również pełnoletni użytkownicy TikToka będą mogli zaznaczyć, że chcą unikać takich materiałów.

Rozumiemy, że niektóre treści mogą nie być odpowiednie dla każdego, dlatego nasze narzędzie klasyfikacji kontentu pomoże zmniejszyć
prawdopodobieństwo, że najmłodsi użytkownicy TikToka będą narażeni na oglądanie treści, które nie są dla nich wskazane. Mamy w planach dalszy rozwój tej funkcji i w najbliższych miesiącach dodamy nowe opcje, aby zapewnić bardziej szczegółowe filtrowanie treści dla całej naszej społeczności
– mówi Tracy Elizabeth, Head od Iddue Policy, Bay Hub, TikTok.

Na TikToku działa obecnie system rekomendacji. Użytkownik może skorzystać z opcji Nie interesuje mnie, jeśli nie chce oglądać pewnych kategorii treści. Platforma chce jednak rozszerzyć ten system o kolejne opcje. Pierwszą jest narzędzie do automatycznego filtrowania filmów pod kątem występujących w nim słów i hashtagów, których użytkownik nie chce widzieć w zakładce Dla Ciebie. Personalizacja wyświetlanych materiałów ma być dzięki temu jeszcze lepsza.

Drugim rozwiązaniem związanym z systemem rekomendacji jest większe zróżnicowanie kontentu. TikTok chce, aby użytkownicy widzieli mniej materiałów z tej samej kategorii, odkrywali nowe tematy i poszerzali horyzonty. Platforma testuje to w Stanach Zjednoczonych, ale planuje rozszerzać to działanie na kolejne rynki.

Niecałe dwa tygodnie temu TikTok poinformował o porządkach, jakie zaprowadził na platformie. Okazało się, że w pierwszym kwartale tego roku usunięto ponad 100 milionów filmów za naruszenie Zasad Społeczności lub Warunków świadczenia usług.

źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: Alexander Shatov/Unsplash

Sprawdź najnowsze wpisy