Minecraft jako narzędzie do nauki. Uczniowie zbudowali szkołę!

3 minuty czytania
Komentarze

To, że Minecraft uczy, wiemy od dawna! Przykładem może być Szwecja, która wprowadziła zajęcia w szkole z wykorzystaniem tej kultowej już gry wideo. W Polskiej szkole gra także została wykorzystana, jednak w zupełnie inny sposób!

Minecraft narzędziem do nauki!

I wcale nie chodzi o Hogwart! Uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Batorego w Warszawie stworzyli interaktywną mapę szkoły. Dzięki niej kandydaci na uczniów LO zyskali możliwość zwiedzenia budynku, nie wychodząc z domu. Budynek został odwzorowany w tylko 2 tygodnie, a nad projektem czuwał 20-osobowy zespół. Projekt został zrealizowany na dni otwarte placówki, podczas epidemii COVID-19. Pomysłodawczynią projektu została uczennica Minji, a inspiracją był projekt z USA. Warto także zaznaczyć, że drzwi otwarte były nie tylko projekcją filmu, ale także interaktywnymi zajęciami, gdzie odbiorcy mogli aktywnie uczestniczyć w wydarzeniu!

Projekt Minji, Krzysztofa i Eryka to dowód na to, że potrzeba jest matką wynalazku, a technologie w połączeniu z kreatywnością i innowacyjnością potrafią odpowiadać na wyzwania współczesnego świata. To również przykład modelowego podejścia do współpracy z technologią w edukacji

Ewa Kołodziejczyk, Industry Executive Education w polskim oddziale Microsoft.

Budynek szkoły w Minecraft

Zarząd szkoły udostępnił uczniom serwer, na nim postawiono fundament cyfrowej szkoły. Aby odwzorować budynek, Dyrektorka szkoły udostępniła uczniom plany budynku, a młodzi skorzystali także ze zdjęć satelitarnych. To wszystko po to, aby odwzorować budynek w skali rzeczywistej. Zadanie, które stało przed młodymi, było naprawdę potężne, tym bardziej że w Polsce panowała epidemia. Młodzi radzili sobie zdalnie, komunikując się przez Microsoft Teams.

To niesamowite, że mimo fizycznej bariery związanej z pandemią i brakiem możliwości spotkania w szkole, mogliśmy się komunikować i pokazać, jak wygląda Batory

Krzysztof, uczeń II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stefana Batorego w Warszawie.

Aby umożliwić jak największej liczbie osób odwiedzenie Batorego w świecie Minecrafta, uczniowie zadbali o dwa sposoby uczestnictwa w wirtualnych dniach otwartych. Osoby, które posiadały grę na swoich komputerach, otrzymały dostęp do serwera, na którym szkoła została zbudowana i mogły samodzielnie przechadzać się po jej murach jako postać w grze. Wszyscy inni z kolei mogli wziąć udział w jednym z kilkunastu zorganizowanych wydarzeń online, podczas których wyznaczeni uczniowie „oprowadzali” zgromadzoną młodzież po wirtualnej szkole, wyświetlając im obraz ze swojego komputera.

W projekcie młodzież wykazała się samodzielnością, kreatywnością oraz pokazała nam możliwości wykorzystania nowych technologii. Dla mnie było to nowe doświadczenie. Kiedy młodzież pokazała mi naszą szkołę, którą znam od lat – jej korytarze, sale lekcyjne i aule – w nowej rzeczywistości wirtualnej, było to coś niesamowitego

Barbara Kordas, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stefana Batorego w Warszawie.

Źrdóło: news.microsoft.com

Motyw