ranking popularności aplikacji

Ranking popularności aplikacji w Polsce – dawny społecznościowy gigant poza listą

1 minuta czytania
Komentarze

Badanie Mediapanel za maj 2022 roku pokazuje, jak kształtuje się obecnie ranking popularności aplikacji mobilnych w Polsce. W czołówce listy niewiele się zmieniło – kolejność poszczególnych programów jest taka, jak miesiąc wcześniej. W gronie dwudziestu aplikacji z największą liczbą realnych użytkowników zabrakło jednak dawnego społecznościowego giganta.

Ranking popularności aplikacji w Polsce

fot. Nathan Dumlao/Unsplash

Google, YouTube i Facebook – tak wygląda podium na liście aplikacji z największą liczbą realnych użytkowników. Kolejne miejsca zajmują Messenger oraz Mapy Google. W porównaniu do kwietnia 2022 ranking opuścił Snapchat, pojawiła się za to aplikacja Shopee.

LpAplikacjaRealni użytkownicy
1Google25 039 530
2YouTube23 648 274
3Facebook22 789 188
4Messenger21 906 936
5Mapy Google20 119 266
6Gmail18 681 840
7WhatsApp15 337 512
8Wiadomości (Google)14 526 702
9Dysk Google13 385 412
10Zdjęcia Google12 996 612
11Instagram12 572 496
12TikTok11 826 972
13Allegro11 246 202
14Netflix11 042 568
15Spotify10 228 032
16Inpost9 315 972
17Google Duo9 144 576
18OLX8 967 186
19Żappka8 350 290
20Shopee8 239 482

Dla organizatorów badania realnym użytkownikiem jest osoba, która wygenerowała co najmniej jedną odsłonę w danym kanale (w tym przypadku w aplikacji). Nie musi być to użytkownik będący subskrybentem treści, widzem lub osobą kupującą dany produkt. Szczegółowe statystyki wraz z czasem spędzanym przez użytkowników w danej aplikacji można znaleźć na stronie Polskich Badań Internetu.

To już kolejny raz, gdy w rankingu najpopularniejszych aplikacji nie ma Snapchata. O poprzednim opuszczeniu listy przez ten program informowaliśmy w kwietniu. W ostatnich miesiącach Snapchat albo zajmuje ostatnie miejsce w rankingu, albo w ogóle do niego nie trafia. W porównaniu do kwietnia nowością na liście jest aplikacja Shopee, która odnotowała ponad 8 mln realnych użytkowników.

źródło: Badanie Mediapanel za maj 2022 – PBI, zdjęcie główne: Adem AY/Unsplash

Motyw