ANDROID.COM.PL – społeczność entuzjastów technologii

YouTube Shorts miesięcznie ogląda blisko 20% ludzi na Ziemi

Autor: Borys Francuz Kategoria: Newsy

YouTube podzielił się z nami liczbami, które wykręca w ostatnim czasie. W szok może wprowadzić nas przede wszystkim liczba użytkowników formatu znanego jako „Shorts”. Biorąc pod uwagę skalę miesiąca, z tej zakładki korzysta blisko 1/5 ludzkości!

YouTube Shorts przebija TikToka i rolki na Instagramie

YouTube Shorts przebija TikToka i rolki na Instagramie

Ostatnie miesiące zdecydowanie należą do bardzo dobrych dla całego serwisu YouTube. Portal TechCrunch dotarł do statystyk największego na świecie portalu z treściami wideo. Jedna z najciekawszych liczb dotyczy użytkowników YouTube Shorts. Dla osób niezaznajomionych z tematem warto wspomnieć, że jest to zakładka, w której twórcy mogą publikować krótkie formaty. Maksymalna długość wideo udostępnionego na platformie to 60 sekund. Co ciekawe miesięcznie z YouTube Shorts korzysta około 1,5 miliarda użytkowników. Jeśli przyjmiemy, że na Ziemi żyje 8 miliardów ludzi, liczba widzów tego formatu wyniesie niemalże 20% ludzkości.

Dla porównania największy konkurent YouTube Shorts, czyli TikTok może pochwalić się miliardem użytkowników miesięcznie. Spłycone i jak najkrótsze treści trafiają do dzisiejszych internautów — takie zdanie towarzyszy zarówno twórcom Shorts jak i TikToka. Dodatkowo w ten trend wpisują się także rolki na Instagramie. Głównym atutem tego typu formatu jest łatwa przyswajalność oraz szybki dostęp. Ponadto specjalne algorytmy szybko „wychwytują” jakie treści najchętniej oglądamy tworząc dla użytkowników spersonalizowaną tablicę.

W związku z liczbami, jakie generuje YouTube Shorts, Google bacznie obserwuje rynek oraz konkurencyjne serwisu. Jednym z ciekawszych zabiegów jest niedawne zwiększenie maksymalnej długości filmu, który można dodać na TikToka. Od kilku miesięcy twórcy korzystający z platformy autorstwa ByteDance mogą publikować wideo o długości do nawet dziesięciu minut. Taki zabieg sprawia, że TikTok powoli staje się konkurencją dla hegemona branży, czyli głównego serwisu YouTube.

Warto także wspomnieć o tym, że format Shorts powstał po tym jak ogromną popularność zdobył TikTok. W podobnym czasie Instagram dodał funkcję rolek znanych także jako reels. Wszystkie trzy formaty działają na podobnej zasadzie, a często możemy spotkać się tam z tymi samymi treściami.

Źródło: Engadget

Sprawdź najnowsze wpisy