ANDROID.COM.PL – społeczność entuzjastów technologii
Nie działa BLIK

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wprowadzenie BLIK-a

Autor: Mateusz Jamroz Kategoria: Newsy

Epidemia przyczyniła się do popularyzacji płatności bezgotówkowych. Sklepy nie chętnie przyjmowały gotówkę i chyba można założyć, że gotówka powoli odchodzi do lamusa na rzecz np. BLIK-a, który podbił serca wszystkich użytkowników.

Przedsiębiorcy potrzebują BLIK-a

Niestety większość aplikacji płatniczych takich jak BLIK były w głównej mierze skierowane dla klientów indywidualnych. Te są naprawdę wygodne i pozwalają na szybki obrót gotówką. Tę sytuację zauważył ING Bank Śląski, który udostępnił BLIK-a przedsiębiorcom. Co ciekawe to odpowiedź na prośbę korporacji! Przedstawiciele banku twierdzą, że Blik doskonale uzupełnia funkcjonalność kart płatniczych!

Popularność płatności bezgotówkowych rośnie mocno we wszystkich segmentach rynku, także wśród przedsiębiorstw. Klienci coraz częściej korzystają z portfeli płatniczych takich jak Google Pay czy Apple Pay, a my widzimy, że firmy w ING dodały do tych portfeli o ponad 50 proc. więcej kart w ciągu ostatniego roku, więc ta metoda płatności bardzo się upowszechnia. Na znaczeniu zyskuje też BLIK – w naszej bramce płatniczej imoje ponad 60 proc. wszystkich transakcji jest dokonywanych właśnie tym sposobem

Ewa Łuniewska, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego

BLIK z rekordami

Jak się okazuje, BLIK wśród klientów indywidualnych nie ma sobie równych. W pierwszym kwartale 2022 roku użytkownicy systemu płatności zrealizowali blisko 250 milionów transakcji! Kwota także powala, bo podsumowanie mówi o kwocie 32,6 miliardów złotych. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy, którzy posiadają firmy, chcieliby skorzystać z tego prostego rozwiązania. Naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców wyszedł ING Bank Śląski, który jako pierwszy uruchomił usługę dla klientów korporacyjnych w ING Business.

W ING Banku Śląskim BLIK-iem mogą płacić od 2015 roku klienci indywidualni oraz jednoosobowe działalności gospodarcze – czyli klienci korzystający z aplikacji Moje ING. Jednak do tej pory ta usługa nie była dostępna dla firm – nie tylko u nas, nie dostarczał jej żaden bank w Polsce. Dlatego postanowiliśmy wdrożyć ją dla wyższych segmentów, czyli wszelkiego rodzaju spółek i bardziej złożonych form działalności

Ewa Łuniewska, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego

Bank chwali się, że w ciągu pierwszego tygodnia od aktywacji usługi dla biznesu, ponad 1,5 tysiąca klientów użyło BLIK-a, a wartość wszystkich zleceń to ponad 1 mln zł.

Źródło: biznes.newseria.pl

Sprawdź najnowsze wpisy