T-Mobile podaje, że już co piąty nastolatek przyznaje się do tego, że doświadczył hejtu w sieci. Ten dotyka różnych elementów jednak najczęściej internauci hejtują użytkowników za wygląd, ubiór albo za ich upodobania. Siec rozpoczyna projekt „Na Wygranej Pozycji”.
T-Mobile wspiera nastolatków
Zgodnie z tym co T-Mobile podaje na stronie nawygranej-pozycji.pl co trzeci nastolatek negatywnie ocenia swoje zadowolenie z życia. Natomiast co piąty nastolatek przyznaje, że doświadczył przemocy w sieci. Najczęściej chodzi o wyzywanie, ośmieszanie oraz poniżenie. Jeśli chodzi o przemoc słowną, statystyki także są niepokojące, ponieważ w internecie najczęściej wyśmiewany jest wygląd, ubiór, a nawet upodobania oraz hobby. Najciekawsze informacje, a w sumie najbardziej niepokojące dotyczą rodziców młodych. Otóż prawie 75% rodziców badanych nastolatków stwierdziło, że ich dzieci nigdy nie padły ofiarami hejtu. Jeszcze ciekawiej się robi po przepytaniu osób dorosłych niezwiązanych z tematem. Ci w prawie 70% mówią, że młodzi powinni szukać pomocy i wsparcia u rodziców i opiekunów. Tylko trudno do tego doprowadzić patrząc na to, że rodzicie, o tym nie wiedzą! Być może osoby, które padły ofiarami hejtu wstydzą się powiedzieć o tym rodzicom!
Dużo czasu w sieci
T-Mobile w swoim projekcie wykorzystuje dane zebrane z raportu z ogólnopolskiego badania uczniów przygotowanego przez Państwowy Instytut Badawczy. Sieć twierdzi, że w dni wolne od zajęć młodzi użytkownicy smartfonów spędzają w sieci średnio ponad 6 godzin dziennie! Można stwierdzić, że internet nie jest już tylko narzędziem, ale częścią ich normalnego, codziennego życia. To powód, dla którego T-Mobile podjęło się tak ważnego zagadnienia, jakim jest bezpieczeństwo w sieci — także jeśli chodzi o hejt oraz radzenie sobie z kompleksami. Tegoroczna edycja kampanii „Na Wygranej Pozycji” ma zwrócić problem młodzieży oraz rodziców na wspomniane problemy.
T-Mobile nie działa sam!
W projekcie T-Mobile chce trafić do jak największej grupy odbiorców, dlatego sieć postanowiła postawić na trójkę młodych influencerów. Ci mają opowiadać o doświadczonym hejcie oraz o samoakceptacji, o której wciąż mówi się za mało. Do współpracy zaproszono trzech zasięgowych influencerów: Zuzę Borucką, Colorowego oraz Billie Sparrow.
Cyfrowe wykluczenie to nie tylko brak umiejętności, ale także brak świadomości zagrożeń płynących z bycia online. Wielu młodych ludzi cierpi z powodu internetowego hejtu czy obniżonej samoakceptacji wynikającej z porównywania się do nierealnych wzorców piękna pokazywanych w social mediach. T-Mobile, firma nowoczesna i odpowiedzialna, chce uświadamiać młodym ludziom zagrożenia, które płyną z korzystania z sieci, pokazując im, że nie są sami, a bycie w sieci może mieć też wiele pozytywów, jeśli korzysta się z niej z głową.
Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i CR
Zadaniem influencerów będzie zachęcenie swoich obserwatorów do wzięcia udziału w #nawygranejchallenge. Zadanie jest proste, obserwatorzy mają podzielić się swoimi kompleksami oraz zaakceptować je, co wydaje sie być trudnym pomysłem, bo nie każdy chce głośno mówić o swoich problemach, jednak akcja ma właśnie do tego zachęcić. Inicjatywa ma pokazać im, że nie są sami ze swoimi problemami i wiele osób w ich wieku – także tych, które są dla nich idolami – mierzy się z podobnymi wyzwaniami.
W kolejnych etapach akcji influencerzy poprowadzą ankiety oraz spotkania, w których rozmawiać będą z fanami o hejcie i o sposobach na radzenie sobie z nim. 7 lipca cała trójka spotka się z fanami na spotkaniu live na Instagramie, w którym podsumuje wyniki akcji i opowie o swoich doświadczeniach.
Komunikat prasowy T-Mobile
Źródło: komunikat prasowy T-Mobile