Robot zrobi hot-doga w Żabce w 3 krokach!

3 minuty czytania
Komentarze

Już niebawem możemy nigdy nie usłyszeć kultowego „jaka parówa wariacie?”. Wszystko dlatego, że Żabka wprowadza robota, który zrobi ci hot-doga

Robot zrobi hot-doga w Żabce Nano

Koniec z pytaniami. Czas na prawdziwy przełom w Żabce. W warszawskiej Żabce Nano przy ul. Dobrej 54 pojawił się robot serwujący hot-dogi. Robot ma pocieszne imię „Robbie” i robi hot-dogi w 3 krokach! Wystarczy podejść do wyświetlacza, wybrać to, jakiego hot-doga chce się zjeść, do tego później wybieramy wkład mięsny a na koniec sosy!

Robbie, robi hot-dogi!

Robot zrobi hot-doga w Żabce

Robot przyrządzając szybką przekąskę, otwiera specjalną komorę, w której trzyma pieczywo. Tak jak pracownik Żabki wkłada bułkę do grilla, po chwili napełnia ją sosami, i ostatecznie wkłada wybrane mięso. Na koniec wkłada przygotowany posiłek do specjalnie przygotowanego papierka. Kupujący otrzymuje swojego hot-doga, już w kilka chwil od złożenia zamówienia. Wzorem różnych sieci fastfoodowych, użytkownicy otrzymają także numer zamówienia, tak aby każdy otrzymał swój posiłek. Robot ma w sobie ponad 15 tysięcy linijek kodu!

Hot-dogi to kultowa przekąska na ciepło z Żabki. Stąd pomysł, aby były dostępne również w naszych bezobsługowych placówkach. We współpracy z zespołem VeloxAlpha S.A. stworzyliśmy robota Robbie, który w sposób zautomatyzowany i w pełni higieniczny przygotowuje dla klientów Żabki Nano hot-dogi z ich ulubionymi dodatkami. Jest to pierwsze tego typu urządzenie na rynku. Cieszymy się, że Żabka Nano przeciera kolejne szlaki, oferując klientom najnowsze na rynku rozwiązania

Paweł Grabowski, dyrektor ds. rozwiązań bezosobowych w Żabka Polska

Robbie to pierwszy taki robot!

Za ten projekt odpowiedzialna jest firma VeloxAlpha S.A. Nad stworzeniem robota pracował zespół ludzi podzielonych na 3 grupy. Pierwsza 12-osobowa załoga pracowała nad konceptem projektu, kolejne 6 osób nad konstrukcją oraz 6 nad oprogramowaniem! Zdaniem producenta innowacyjność miała grać pierwsze skrzypce, ponieważ dzięki temu klienci dostaną szybki oraz higieniczny posiłek.

Głównym bodźcem do stworzenia naszego produktu była waluta, jaką posługuje się człowiek w dzisiejszych czasach – czas. Nasze produkty powinny ułatwiać życie, być przyjazne w obsłudze i dostępne 24/7, dla każdego. Technologia gra kluczową rolę, ponieważ gwarantuje jakość, zwiększa bezpieczeństwo przygotowania żywności i zapewnia stałą dostępność

Łukasz Drewnowski, CEO & CoFounder w VeloxAlpha S.A

Zamawianie w kilku prostych krokach

Jak zamówić posiłek? Nic prostszego!

Klient wchodzi do sklepu, korzystając z aplikacji Żappka, smartwatcha, karty bankowej czy aplikacji Apple Pay lub Google Pay, podchodzi do ekranu przy maszynie i w trzech krokach składa zamówienie – wybiera rozmiar hot-doga, rodzaj parówki i sosu. Następnie potwierdza zamówienie. Klient może śledzić status swojego zamówienia na ekranie w górnej części robota. Gotowy hot-dog dostępny jest do odbioru przez 40 sekund. Klient informowany jest o tym fakcie za pomocą komunikatu na poziomym ekranie u góry robota oraz za pomocą komunikatu głosowego. Sztuczna inteligencja umożliwia dodanie produktów z „hotdogomatu” do rachunku klienta.

Komunikat prasowy Żabka

Źródło: Żabka, komunikat prasowy

Motyw