money-facebook

 

 

YouTube jest od wielu lat najpopularniejszym serwisem z filmikami. Konkurencja już wielokrotnie próbowała swoich sił, ale bez większych efektów. Wygląda na to, że wkrótce swoją szansę będzie chciał wykorzystać Facebook, który rozpoczął właśnie testy nowej funkcji filmy w serwisie, która jak sama nazwa wskazuje filtruje treści i wyświetla jedynie materiały wideo. U niektórych użytkowników skrót do Messenger’a został już zastąpiony przez przycisk Videos, który umożliwia szybkie wyświetlenie filmów od znajomych, polubionych stron jak i najpopularniejszych na portalu. Nie zobaczymy w tym miejscu aktualizacji statusów od znajomych, współpracowników, jak i innej rozpraszającej uwagę zawartości. Na wideo w serwisie Facebook można zobaczyć działanie tej funkcji w praktyce.

 

 

FBVID1

 

 

Biorąc pod uwagę to, że Facebook wdrożył ostatnio: 360- stopniowe wideo (VR), transmisje na żywo dla celebrytów (chętnie wykorzystywane też przez polityków) oraz nowe narzędzia edycji staje się jasne, że filmy będą w najbliższym czasie ważnym elementem tej sieci społecznościowej.

 

O ile dotychczasowi konkurenci należącego do Google serwisu YouTube często nie potrafili skupić na swoich stronach użytkowników, tak Facebook ma ten problem już dawno rozwiązany – wiele osób spędza nawet po kilka godzin w tym serwisie rozmawiając ze znajomymi, udostępniając zdjęcia, dzieląc się treściami. Wprowadzenie filmów z pewnością zatrzyma grono użytkowników na kolejne minuty (albo nawet godziny), co pozytywnie odbije się na zyskach portalu.

 

Obecnie nie wiemy kiedy – jeśli w ogóle – zobaczymy tę funkcję oficjalnie w urządzeniach mobilnych z Androidem, ale w najbliższych miesiącach powinniśmy otrzymać póki co dostępne jedynie na iOS Sugerowane wideo.

 

Waszym zdaniem Facebook zagrozi platformie YouTube?

 

Źródło:phandroid.com

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Adrian Smorąg