
Rekordowe wydarzenie online w Polsce – ile można zarobić na webinarach?
Autor:
Platforma ClickMeeting opublikowała dane pokazujące, ile można zarobić na webinarach. Takie informacje mogą być pomocne dla osób, które planują organizować płatne wydarzenia online. Nie jest bowiem tajemnicą, że rynek ten w czasie pandemii zyskał na znaczeniu.
Warto przeczytać:
Te dane pokazują, ile można zarobić na webinarach
W 2020 roku polscy twórcy webinarów organizujący wydarzenia na ClickMeeting zarobili w sumie 2 495 815 zł. W 2021 roku łączne zarobki twórcom wyniosły już 7 152 474 zł, przy czym rekordzista za jeden webinar zainkasował 108 000 zł. W pierwszym kwartale bieżącego roku do tej pory użytkownicy ClickMeeting zorganizowali 556 płatnych wydarzeń online. Średnie zarobki z jednego webinaru wyniosły 2294 zł.
Administracja platformy ClickMeeting przekonuje, że zainteresowanie płatnymi webinarami rośnie. Przedsiębiorcy bardzo szybko dostrzegli możliwość zarabiania na takich eventach, a co za tym idzie na dywersyfikację swoich przychodów. Dziś każdy, kto jest ekspertem w swojej branży, może zorganizować kurs online i dzielić się swoją wiedzą, zarabiając na tym i nie ponosząc kosztów związanych z wynajmem sali konferencyjnej, cateringu, czy papierowych materiałów, a przy tym mogąc dotrzeć do odbiorców z całego kraju – mówi Martyna Grzegorczyk z ClickMeeting.
Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting uważa, że na atrakcyjność i dostępność płatnych wydarzeń online korzystnie wpływa rozwój technologii. Wystarczy bowiem platforma do webinarów i integracja z jednym z dostępnych systemów płatności. Rekordowe wydarzenie w 2021 roku przyniosło ponad 108 tysięcy przychodu, natomiast w 2022 roku do tej pory ponad 57 tysięcy złotych i jestem pewna, że ta tendencja się utrzyma – mówi Dominika Paciorkowska.
Jeszcze kilka miesięcy temu webinary były często jedyną opcją przeprowadzenia spotkania z większą grupą ludzi. Sytuacja związana z pandemią ustabilizowała się jednak na tyle, że można już wrócić do konferencji w stacjonarnej formie. Kolejne miesiące pokażą, jak bardzo istotna dla uczestników i organizatorów była tradycyjna formuła i jak wiele wydarzeń wciąż będzie realizowanych przez internet.
źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: Chris Montgomery/Unsplash