ANDROID.COM.PL – społeczność entuzjastów technologii

T-Mobile Polska prezentuje wyniki za pierwszy kwartał 2022. Jest dobrze!

Autor: Mateusz Jamroz Kategoria: Newsy

T-Mobile mimo niższych przychodów z interconnect zarobiło powyżej 2% niżeli w roku poprzednim. To dobry znak dla różowej korporacji. Operator podał więcej szczegółów!

Pierwsze trzy miesiące 2022 w T-Mobile

t-mobile logo

Były naprawdę dobre dla różowego operatora. Spółka osiągnęła stabilny i co najważniejsze znaczący zrost przychodów, mimo negatywnego wypływu regulacji stawek za zakończanie połączeń w sieciach mobilnych. To spowodowało około 75 milionów zł mniejszych przychodów z połączeń między różnymi operatorami. Mimo strat na poziomie 75 milionów PLN całkowity przychód firmy wyniósł 1,58 mld zł, czyli wzrost o około 2% w skali roku. To z kolei przełożyło się na istotny wzrost EBTIDA AL o 4,9% w skali roku do poziomu 452 mln zł.

Wojna na Ukranie a T-Mobile

Ta miała znaczący wpływ dla spółki. T-Mobile w obliczu wojny postanowiło wspomóc uchodźców, którzy przybyli do Polski. T-Mobile udostępnił im. między innymi nielimitowane, darmowe połączenia międzynarodowe z Polski na Ukrainę. Operator obniżył także stawki roamingu. Specjalnie przygotowane oferty są także dostępne dla klientów usług na kartę. Ci mogą skorzystać z darmowych połączeń, pakietów internetu, czy przedłużonej ważności konta. W ramach usług na kartę klienci różowej sieci zużyli ponad 90 milionów darmowych minut oraz 6 milionów bezpłatnych gigabajtów. Zaraz po wybuchu wojny wolontariusze oraz pracownicy T-Mobile rozdawali darmowe startery dla osób z Ukrainy. Wolontariusze pojawiali się na dworcach oraz w punktach przyjęcia imigrantów. Z tych usług skorzystało ponad pół miliona osób. W tym samym czasie T‑Mobile prowadził również wiele działań mających na celu zapewnienie najwyższego poziomu jakości usług na granicy i w ośrodkach recepcyjnych, obejmujących m.in. rozmieszczenie mobilnych stacji bazowych telefonii komórkowej oraz zwiększenie przepustowości istniejących stacji.

Ostatnie miesiące pokazały, jak duże znaczenie w naszym życiu odgrywa możliwość pozostawania w kontakcie na co dzień, ale przede wszystkim w obliczu kryzysu. Z kolei my, jako operator telekomunikacyjny, uświadomiliśmy sobie, że choć potrzeba ogromnego wysiłku, by poradzić sobie z tak dramatycznym wyzwaniem, działając razem, jesteśmy w stanie temu sprostać 

Andreas Maierhofer, prezes Zarządu T‑Mobile Polska.

W pierwszym kwartale 2022 r. T‑Mobile Polska:

  • Osiągnął wzrost przychodów całkowitych o 2% (r/r) mimo niższych przychodów z interconnect,
  • Odnotował konsekwentny wzrost EBITDA AL o 4,9%,
  • Zwiększył bazę klientów zarówno w segmencie prepaid, jak i postpaid – łącznie o 640 tysięcy (r/r),
  • Wspierał uchodźców wojennych z Ukrainy, oferując im bezpłatne usługi, ulepszając zasięg i pojemność sieci mobilnej na granicy oraz współpracując z organizacjami pozarządowymi,
  • Zaprezentował doskonale przyjęte przez rynek nowe, nielimitowane plany głosowe oraz oferty transmisji danych,
  • Kontynuował wzrost we wszystkich segmentach rynku biznesowego, szczególnie w obszarach data center, bezpieczeństwa oraz łączności,
  • Kontynuował modernizację sieci, by móc nieustannie oferować klientom najwyższą jakość usług.

Coraz więcej klientów

Akapit wcześniej wspomniałem o ponad półmilionowym skoku ilości klientów ze względu na uchodźców. Firma chwali się, że cała baza klientów powiększyła się o 640 tysięcy użytkowników, co dało poziom 11,8 milionów klientów ogółem. Wraz z przyrostem nie ubywało klientów, bo tylko 0,6% użytkowników postanowiło zrezygnować z usług różowej sieci. Według raportu przenośności numerów Urzędu Komunikacji Elektronicznej T‑Mobile osiągnął w tym okresie nie tylko najlepszy rezultat ze wszystkich operatorów infrastrukturalnych, ale także jako jedyny z nich zanotował pozytywne saldo MNP.

Pierwszy kwartał był bardzo specyficzny i przyniósł szereg niespodziewanych wyzwań. W związku z wojną w Ukrainie ponieśliśmy szereg niespodziewanych wydatków, niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności naszych usług oraz związanych ze wsparciem dla uchodźców i osób, oraz instytucji niosących im pomoc. Jednocześnie mamy do czynienia z bezprecedensowym poziomem inflacji i gwałtownie rosnącymi cenami energii, które mają duży wpływ na naszą działalność. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby w tej sytuacji klienci postanowili odłożyć decyzje zakupowe na później. W rzeczywistości jednak obserwujemy, że coraz częściej wybierają oni naszą ofertę, doceniając najwyższą jakość usług i dbałość o doświadczenie klienta. To z kolei przekłada się na stały wzrost wszystkich kluczowych czynników operacyjnych i finansowych pomimo trudnych okoliczności 

Juraj Andras, członek Zarządu T‑Mobile ds. Finansowych.

Źódło: informacja prasowa T-Mobile

Sprawdź najnowsze wpisy