nowości z google i o

Nowości z Google I/O – szybkie frazy w Asystencie, lepszy Tłumacz i innowacyjne wyszukiwanie

2 minuty czytania
Komentarze

Podczas Google I/O gigant z Mountain View ogłosił sporo nowości, nad którymi pracuje. Wśród nich znalazły się dwa szczególnie interesujące rozwiązania. Chodzi o udoskonalenia Asystenta Google oraz wyjątkowo innowacyjne wyszukiwanie. Poinformowano również o ulepszeniach Tłumacza Google.

Nowości z Google I/O 2022 związane z Asystentem, Tłumaczem i wyszukiwaniem

Ważne zmiany czekają Asystenta Google. Kultowe Hej, Google w niektórych przypadkach nie będzie już niezbędne. Przynajmniej dla posiadaczy urządzenia Nest Hub Max, którzy będą mogli spojrzeć na nie i wypowiedzieć od razu jedną z szybkich fraz, a Asystent prawidłowo na to zareaguje. W ten sposób będzie można choćby zapytać o godzinę i pogodę albo poprosić o włączenie światła.

Na tym nie koniec zapowiadanych zmian. Asystent ma zachowywać się wobec użytkownika bardziej naturalnie, co ma objawiać się choćby… poczekaniem na to, aż dokończy on swoje zapytanie, tak, jak ma to miejsce w normalnej rozmowie. Jeśli użytkownik na chwilę się zamyśli, przerywając swoją wypowiedź czymś w stylu yyyyy, hmm, Asystent ma zaczekać i potem połączyć komunikat w całość.

Wreszcie Asystent Google pomoże użytkownikowi, któremu wypadła z głowy część jego zapytania. Przykładowo szukając danej piosenki i nie pamiętając końcówki jej tytułu, będziemy mogli liczyć na to, że gdy zaczniemy mówić, Asystent zorientuje się, o co nam chodzi. Być może nowe funkcje spowodują, że nie będziecie chcieli wyłączać tej usługi w telefonie.

Google zapowiedziało też usprawnienia związane ze swoim Tłumaczem. Dzięki uczeniu maszynowemu ma być on w stanie lepiej tłumaczyć mniej popularne języki. A skoro już przy językach jesteśmy, to od dziś popularny Translator obsługuje ich o 24 więcej.

Czytaj także: Android 13 – garść nowości, które pojawią się w tej wersji systemu

Podczas Google I/O omówiono funkcję multisearch. Gigant z Mountain View chce łączyć różne typy wyszukiwania. Nie wszystko można łatwo opisać słowami, a samo wyszukiwanie obrazem również nie zawsze rozwiązuje problem. Google chce więc umożliwić wyszukiwanie tekstu w kontekście danego obrazu (np. robimy zdjęcie półki w sklepie zapełnionej produktami i wpisujemy zapytanie o to, który z tych produktów ma interesującą nas cechę).

Motyw