ranking sprzedaży smartfonów w polsce

Ranking sprzedaży smartfonów w Polsce: Apple poza podium, historyczny sukces realme

2 minuty czytania
Komentarze

Poznaliśmy już ranking sprzedaży smartfonów w Polsce opierający się o dane z pierwszego kwartału 2022 roku. Apple znalazło się poza podium, podobnie jak Lenovo. Największym procentowym rocznym wzrostem może pochwalić się realme.

Ranking sprzedaży smartfonów w Polsce

Najpopularniejszym producentem smartfonów w Polsce pozostaje Samsung, którego udział w rynku wynosi 31%. Koreańska firma odnotowała skromny wzrost wynoszący 1%. Drugie miejsce w rankingu należy do Xiaomi. Chiński producent ma 25% udziału w polskim rynku, co robi wrażenie – trzeba jednak zaznaczyć, że firma odnotowała w skali roku spadek o 24%. Na najniższym stopniu podium znalazło się realme z 13% udziałem w rynku. Roczny wzrost w przypadku tego producenta wyniósł jednak aż 273%. Kolejne miejsca w rankingu przypadły Apple (10% udziału, 27% wzrost) i Lenovo (6% udziału, 6% spadek).

W całej Europie w pierwszym kwartale tego roku również liderem był Samsung. Udział w rynku tego producenta wyniósł 35%, a w skali roku firma odnotowała 9% spadek. Drugie miejsce zajęło Apple z wynikiem 21% i wzrostem przez rok na poziomie 1%. Podium zamyka Xiaomi z 20% udziałem w rynku i 22% spadkiem. W Europie realme zajmuje czwarte miejsce z 5% udziałem – roczny wzrost wyniósł jednak w przypadku tej marki aż 177%. Piąte miejsce należy do OPPO (4% udziału, 12% spadek).

Raport Canalys pokazał również, jak wyglądała sytuacja w samej Europie Zachodniej. Dominacja Samsunga (36% udziału, 7% spadek) i Apple (28% udziału, 6% wzrost) jest tam jeszcze silniejsza, procentowy udział w rynku żadnego innego producenta nie przekracza 15%. W tej kategorii ponownie wyróżnia się realme. Marka ta w omawianym regionie ma skromny, 3% udział, ale bardzo szybko się rozwija – roczny wzrost wyniósł w jej przypadku aż 377%.

Czytaj także: iPod odchodzi — to koniec pewnej ery!

Wysokie wyniki to efekt rozszerzenia współprac partnerskich oraz rozbudowania portfolio produktów, odpowiadających na potrzeby różnorodnych grup konsumentów – przekonuje realme.

źródło: Canalys, mat. prasowe, zdjęcie główne: Rodion Kutsaev/Unsplash

Motyw