Sony rozdziela dział smartfonów i aparatów mobilnych!

2 minuty czytania
Komentarze
Sony-Electronics-logo

Choć z każdym kwartałem sytuacja japońskiego koncernu Sony polepsza się, to wciąż nie wszystkie działy przynoszą zyski. Dlatego koncern w dalszym ciągu dokonuje potrzebnych restrukturyzacji. Obecnie największy problem jest z działami produkującym telewizory i urządzenia mobilne. Pomimo tego, że cały dział mobilny jest na minusie, to niektóre jego części przynoszą zyski – szczególnie ta zajmująca się opracowywaniem i produkcją mobilnych aparatów Exmor RS do smartfonów – te znajdziemy nie tylko w Xperiach, ale także w wielu modelach konkurencji jak choćby w Samsungu Galaxy S6 czy LG G4. Dlatego też Sony podjęło decyzję o wydzieleniu tej części do osobnego działu nazwanego Sony Semiconductor Solutions. W ten sposób firma chce jeszcze bardziej zwiększyć konkurencyjność swojej oferty w tym sektorze. Dział ten jest niewątpliwie ważny dla całego koncernu, gdyż opracowane w nim technologie są chętnie wykorzystywane przez konkurencję. W nowo utworzoną spółkę zostaną ponadto zainwestowane kolejne 374 miliony dolarów.

W tym momencie zapewne większość z Was jest zainteresowana aktualnym stanem finansowym działu mobilnego: według założeń koncernu na koniec roku fiskalnego straty dywizji mobilnej mają sięgnąć 480 milionów dolarów – oznacza to, że dział nie realizuje obecnie zakładanych na początku roku fiskalnego (kwiecień) celów – podawano wtedy zakładaną stratę na poziomie 310 milionów dolarów. Decyzja o wydzieleniu sekcji zajmującej się mobilnymi aparatami została podjęta na podstawie wyników, które wskazują 164 % wzrost  zysków w tym obszarze w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Pomimo zapewnień Sony o braku planów sprzedaży lub zamknięcia przyszłość działu mobilnego stoi nadal pod dużym znakiem zapytania – kilka lat strat można przetrwać (szczególnie, że w innych segmentach sytuacja jest bardzo dobra), ale taki stan musi się kiedyś skończyć – choć jak pokazuje przykład innych działów koncern Sony potrafi latami utrzymywać swoją obecność w nierentownych sektorach. Być może skupienie się na mniejszej ilości modeli byłoby kluczem do powrotu działu mobilnego do przynoszących zyski.

Źródło: androidcentral.com

Motyw