reklamy odchudzanie

Męczą cię reklamy odchudzania? Google już nad tym pracuje

3 minuty czytania
Komentarze

Google wprowadza nowe opcje kontroli, aby umożliwić użytkownikom ograniczenie liczby wyświetlanych reklam dotyczących ciąży, rodzicielstwa, randek i utraty wagi.

Pierwszym krokiem ograniczenie reklam z hazardem i alkoholem

google reklamy

Firma po raz pierwszy ogłosiła kontrolę reklam na YouTube w Stanach Zjednoczonych i umożliwiła użytkownikom zmniejszenie liczby reklam związanych z hazardem i alkoholem. Od czasu pierwszego uruchomienia te opcje zostały udostępnione użytkownikom na całym świecie w przypadku reklam w serwisie YouTube.

Google rozszerza opcje o nowe kategorie

Google ogłosiło ostatnio, że rozszerza opcje kontroli o nowe kategorie reklam w YouTube i Gmailu. Kontrole będą również dotyczyć witryn innych firm, w których Google wyświetla reklamy.

ZOBACZ TAKŻE: Reklamy nadciągają do YouTube Shorts – to będzie… ciekawe

Jak podaje TechCrunch, Google poinformowało ich, że elementy sterujące obecnie nie mają zastosowania do reklam wyświetlanych w samej wyszukiwarce, ale firma pracuje nad wprowadzeniem tej funkcji w przyszłości.

Gigant z Mountain View twierdzi, że wprowadza nowe narzędzia kontroli w związku z licznymi głosami użytkowników, którzy proszą o większą kontrolę nad tematyką reklam, szczególnie w przypadku drażliwych tematów, których mogą chcieć uniknąć.

Ludzie chcą mieć większą kontrolę nad wyświetlaniem reklam, w tym blokować reklamy lub kategorie, których wolą nie widzieć. Zapewnienie przejrzystości i kontroli zawsze było dla nas priorytetem, dlatego poszerzamy nasze narzędzia, umożliwiając wybór mniejszej liczby reklam dotyczących ciąży i rodzicielstwa, randek i odchudzania. Będziemy nadal słuchać opinii użytkowników i badać, do jakich kategorii należy w przyszłości rozszerzyć tę funkcję.

– powiedziała w oświadczeniu Karin Hennessy, menedżer produktu grupy ds. prywatności reklam w Google.

Dostęp do elementów sterujących użytkownika można uzyskać w sekcji Ustawienia reklam w panelu Konta Google.

  1. Otwórz swoje konto Google.
  2. W panelu użytkownika wybierz Dane i prywatność.
  3. Przewiń do sekcji „Wykonane przez Ciebie czynności i odwiedzone przez Ciebie miejsca”.
  4. W sekcji „Ustawienia reklam” kliknij Personalizacja reklam.
  5. W razie potrzeby włącz opcję Personalizacja reklam.
  6. W sekcji „Jak personalizujemy reklamy” określ swoje dane i zainteresowania.
    • Aby zaktualizować swoje dane, wybierz Aktualizuj. Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.
    • Aby wyłączyć zainteresowanie, kliknij Wyłącz. Potwierdź, klikając Wyłącz.
    • Aby przywrócić zainteresowanie, kliknij Nieaktywne czynniki. Wybierz zainteresowanie i kliknij Włącz z powrotem.

ZOBACZ TAKŻE: Unia Europejska ograniczy reklamy w Internecie i wymusi respektowanie wolności słowa

Warto zauważyć, że nie zmieni to całkowitej liczby wyświetlanych reklam. Ponadto Google zaznacza, że podczas wyszukiwania lub przeglądania powiązanych treści nadal możesz zobaczyć reklamy odwołujące się do tych kategorii.

Nowe elementy sterujące są mile widzianym dodatkiem, który powinien pomóc w rozwiązaniu sytuacji, w których określone reklamy online mogą przeszkadzać niektórym użytkownikom. Na przykład może być szkodliwe dla osoby cierpiącej na zaburzenia odżywiania, gdy oglądają reklamy dotyczące utraty wagi, a ktoś, kto stara się zajść w ciążę, prawdopodobnie nie chce oglądać reklam związanych z rodzicielstwem.

Źródło: CNET

Motyw