Snapchat oficjalnie ogłosił wieloletnią współpracę z Live Nation, dzięki której chcą wynieść spektakle poza sceny i ekrany, tworząc głębszą relację między artystami a publicznością.
Czym zajmuje się Live Nation?
Live Nation jest wiodącą na świecie firmą w zakresie rozrywki na żywo oraz e-commerce, składającą się z czterech spółek: Ticketmaster.com, Live Nation Concerts, Front Line Management Group i Live Nation Network.
- Ticketmaster.com jest światowym liderem w sprzedaży biletów i jedną z pięciu topowych stron e-commerce na świecie z ponad 26 milionami unikalnych użytkowników w przeciągu miesiąca.
- Live Nation Concerts produkuje ponad 20 000 koncertów rocznie dla więcej niż 2000 artystów na całym świecie.
- Front Line Concerts jest największą światową firmą zajmującą się managmentem, która reprezentuje ponad 250–ciu artystów.
- Live Nation Network jest wiodącym dostawcą rozwiązań marketingowych w zakresie rozrywki, umożliwiającym ponad 800 reklamodawcom na dotarcie do ponad 200 milionów konsumentów, poprzez koncerty na żywo oraz platformy cyfrowe.
W Polsce Live Nation znane jest z organizacji większości koncertów światowych gwiazd, a także odpowiada za organizację m.in. IMPACT Festival.
Współpraca pomiędzy Snapchat i Live Nation
Dzięki imersyjnej rzeczywistości rozszerzonej specjalnie zbudowanej z pomocą studia kreatywnego Arcadia w Snap Inc., obie firmy chcą pogłębić relację między artystami a ich fanami.
ZOBACZ TAKŻE: Snapchat zaprezentował kieszonkowego drona Pixy
Ekrany wideo od lat są narzędziem ekspresji wizualnej na koncertach i festiwalach całego świata. Pomagają artystom opowiadać historie i powoływać muzykę do życia. Jesteśmy przekonani, że rzeczywistość rozszerzona Snapchata oferuje artystom nowe, niezwykłe narzędzie twórcze, które zmieni sposoby, na jakie odbiorcy doświadczają ich występów.
– czytamy w komunikacie Snapchata.
Jak tłumaczy właściciel platformy społecznościowej, fani mogą uruchomić kamerę Snapchata na wybranych koncertach, by uzyskać doświadczenie AR płynnie wbudowane w uczestnictwo w wydarzeniu, poszerzając pole twórcze artysty na publiczność i pomagając tworzyć unikalne i niezapomniane momenty. Podczas festiwali uczestnicy będą mogli wykorzystać AR (rzeczywistość rozszerzoną), by wypróbować produkty, znaleźć znajomych i odkrywać wyjątkowe obiekty na terenie wydarzenia.
Niektóre festiwale zobaczymy w rzeczywistości rozszerzonej już w tym roku
Od Lollapalooza w Chicago i festiwalu Wireless w Londynie po Rolling Loud w Miami i Governors Ball w Nowym Jorku, w nadchodzącym roku festiwale zostaną wzbogacone o Snap AR.
Rozpoczniemy od Electric Daisy Carnival, festiwalu, który pomógł nam stworzyć pierwszą „Naszą Story” 8 lat temu: tym razem wydarzenie skorzysta z naszej technologii rzeczywistości rozszerzonej, by publiczność mogła uzyskiwać doświadczenia za pomocą nowej nakładki. Uczestnicy festiwali będą mogli doświadczać muzyki na żywo w zupełnie nowy sposób, począwszy od najbliższego wydarzenia w maju.
– czytamy w informacji.
Źródło: TechCrunch