Wirtualna rzeczywistość w KGHM

Wirtualna rzeczywistość w KGHM – gogle i pady pomagają szkolić pracowników huty

2 minuty czytania
Komentarze

Do KGHM zawitała wirtualna rzeczywistość. W Hucie Miedzi Głogów rozpoczęły się szkolenia dla pracowników, które pozwalają przećwiczyć zachowania i procedury związane z działaniem pieców hutniczych. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie narzędzia, które wykorzystuje się w trakcie szkoleń.

Wirtualna rzeczywistość w KGHM, czyli nietypowe szkolenia dla pracowników

fot. mat. prasowe

W Hucie Miedzi Głogów pracownicy uczą się obsługiwać piece hutnicze, dowiadują się m.in. o przepalaniu i zatykaniu otworu spustowego miedzi. Pomaga im w tym sztuczna inteligencja. Dzięki goglom uczestnicy szkolenia czują się, jakby byli na stanowisku pracy. Specjalne kontrolery pozwalają natomiast w realistyczny sposób przejść cały proces techniczny i nauczyć się wykonywać poszczególne czynności.

W wirtualnej rzeczywistości pracownik na bieżąco otrzymuje informacje o zagrożeniach i możliwych sytuacjach awaryjnych. W aplikacji pojawiają się komunikaty ze wskazówkami, co zrobić, gdy zaistnieje niebezpieczeństwo. Technologia VR daje możliwość stworzenia wirtualnych scenariuszy pracy, które przebiegają często w bardzo trudnych, czy nawet ekstremalnych warunkach, ale są całkowicie bezpieczne dla zdrowia i życia. Rzeczywistość wirtualna to nieocenione narzędzie pozwalające tworzyć w sposób bezpieczny modele, które po sprawdzeniu można zrealizować w rzeczywistości – mówi Marcin Chludziński, prezes zarządu KGHM Polska Miedź S.A. Z kolei Robert Gregorczyk, główny specjalista działu BHP w Hucie Miedzi Głogów zwraca uwagę na to, że użycie wirtualnej rzeczywistości jest świetnym sposobem na przeszkolenie nowych pracowników oraz takich, którzy wracają do obowiązków po dłuższej przerwie.

Huta planuje już kolejne tego typu szkolenia, ale związane z pracą na wysokościach, w której przestrzeganie zasad BHP jest kluczowe. W planach jest przygotowanie wirtualnych scenariuszy, zakładających m.in. upadek z wysokości. W realizacji projektu spółce KGHM pomaga firma VR-Learning.

Czytaj także: Jedno z najcenniejszych NFT stało się niemal bezwartościowe – to było wywalenie kasy w błoto

Wirtualna rzeczywistość pozwala kreować komputerową wizję przedmiotów, przestrzeni i zdarzeń. Znajduje zastosowanie w rozrywce, ale, jak widać, również w nauce i szkoleniach.

źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: mat. prasowe

Motyw