najpopularniejsze aplikacje w polsce

Znamy najpopularniejsze aplikacje w Polsce – dawny król social mediów znów poza rankingiem

2 minuty czytania
Komentarze

Poznaliśmy najpopularniejsze aplikacje w Polsce w marcu 2022 roku. Na liście 20 apek z największą liczbą użytkowników dominują programy od technologicznych gigantów, choć znalazły się też na niej propozycje od działających w naszym kraju platform sprzedażowych. W rankingu ponownie zabrakło jednak aplikacji społecznościowej, która jeszcze nie tak dawno była wyjątkowo popularna.

Najpopularniejsze aplikacje w Polsce – które apki są w czołówce, a której zabrakło na liście?

Listę najpopularniejszych aplikacji w Polsce opublikowały Polskie Badania Internetu (PBI) w ramach badania Mediapanel. Ranking jest mocno zdominowany przez Google – aż 8 z 20 programów należy właśnie do tej firmy. Cały ranking możecie zobaczyć poniżej.

LpAplikacjaRealni użytkownicyZasięg
1Google25 062 85883,60%
2YouTube23 494 05078,37%
3Facebook22 658 29275,78%
4Messenger22 245 19274,20%
5Mapy Google20 223 91867,46%
6Gmail19 106 11863,73%
7WhatsApp Messenger15 695 85652,36%
8Dysk Google14 070 02446,93%
9Zdjęcia Google13 434 66044,81%
10Wiadomości (Google Inc.)13 340 70044,50%
11Instagram13 248 19844,19%
12TikTok11 925 30639,78%
13Netflix11 694 94239,01%
14Allegro10 934 67636,47%
15Spotify10 176 19233,94%
16InPost Mobile9 576 30631,94%
17OLX9 352 74631,20%
18Google Duo8 833 53629,47%
19Microsoft OneDrive8 211 78027,39%
20AliExpress8 115 06627,07%

Jak widać, w rankingu zabrakło Snapchata, który jeszcze jakiś czas temu był niezwykle popularny. Aplikacji tej nie ma również w większości ostatnich edycji listy. Wyjątkiem jest tu zestawienie aplikacji za luty 2022 roku – tam Snapchat zajął ostatnie, dwudzieste miejsce.

Niedawno pisaliśmy, że Messenger jest w Polsce popularniejszy od WhatsApp’a. Wyniki najnowszego badania Mediapanel pokazują, że wciąż tak jest. Zarówno Messenger, jak i WhatsApp zyskali jednak realnych użytkowników w porównaniu do poprzedniego okresu – Messenger ok. 20 tysięcy, a WhatsApp ok. 200 tysięcy.

Czytaj także: Najpopularniejsze domeny internetowe w Polsce – jest zmiana w czołówce rankingu

Za realnego użytkownika autorzy badania traktują kogoś, kto wygenerował przynajmniej jedną odsłonę w danym kanale (w tym przypadku w aplikacji). Zasięgiem jest natomiast procentowy udział realnych użytkowników odwiedzających dany kanał w populacji wszystkich internautów.

źródło: PBI – badanie Mediapanel

Motyw