Poznaliśmy najpopularniejsze aplikacje w Polsce w marcu 2022 roku. Na liście 20 apek z największą liczbą użytkowników dominują programy od technologicznych gigantów, choć znalazły się też na niej propozycje od działających w naszym kraju platform sprzedażowych. W rankingu ponownie zabrakło jednak aplikacji społecznościowej, która jeszcze nie tak dawno była wyjątkowo popularna.
Najpopularniejsze aplikacje w Polsce – które apki są w czołówce, a której zabrakło na liście?
Listę najpopularniejszych aplikacji w Polsce opublikowały Polskie Badania Internetu (PBI) w ramach badania Mediapanel. Ranking jest mocno zdominowany przez Google – aż 8 z 20 programów należy właśnie do tej firmy. Cały ranking możecie zobaczyć poniżej.
Lp | Aplikacja | Realni użytkownicy | Zasięg |
1 | 25 062 858 | 83,60% | |
2 | YouTube | 23 494 050 | 78,37% |
3 | 22 658 292 | 75,78% | |
4 | Messenger | 22 245 192 | 74,20% |
5 | Mapy Google | 20 223 918 | 67,46% |
6 | Gmail | 19 106 118 | 63,73% |
7 | WhatsApp Messenger | 15 695 856 | 52,36% |
8 | Dysk Google | 14 070 024 | 46,93% |
9 | Zdjęcia Google | 13 434 660 | 44,81% |
10 | Wiadomości (Google Inc.) | 13 340 700 | 44,50% |
11 | 13 248 198 | 44,19% | |
12 | TikTok | 11 925 306 | 39,78% |
13 | Netflix | 11 694 942 | 39,01% |
14 | Allegro | 10 934 676 | 36,47% |
15 | Spotify | 10 176 192 | 33,94% |
16 | InPost Mobile | 9 576 306 | 31,94% |
17 | OLX | 9 352 746 | 31,20% |
18 | Google Duo | 8 833 536 | 29,47% |
19 | Microsoft OneDrive | 8 211 780 | 27,39% |
20 | AliExpress | 8 115 066 | 27,07% |
Jak widać, w rankingu zabrakło Snapchata, który jeszcze jakiś czas temu był niezwykle popularny. Aplikacji tej nie ma również w większości ostatnich edycji listy. Wyjątkiem jest tu zestawienie aplikacji za luty 2022 roku – tam Snapchat zajął ostatnie, dwudzieste miejsce.
Niedawno pisaliśmy, że Messenger jest w Polsce popularniejszy od WhatsApp’a. Wyniki najnowszego badania Mediapanel pokazują, że wciąż tak jest. Zarówno Messenger, jak i WhatsApp zyskali jednak realnych użytkowników w porównaniu do poprzedniego okresu – Messenger ok. 20 tysięcy, a WhatsApp ok. 200 tysięcy.
Czytaj także: Najpopularniejsze domeny internetowe w Polsce – jest zmiana w czołówce rankingu
Za realnego użytkownika autorzy badania traktują kogoś, kto wygenerował przynajmniej jedną odsłonę w danym kanale (w tym przypadku w aplikacji). Zasięgiem jest natomiast procentowy udział realnych użytkowników odwiedzających dany kanał w populacji wszystkich internautów.
źródło: PBI – badanie Mediapanel