najpopularniejsze domeny internetowe

Najpopularniejsze domeny internetowe w Polsce – jest zmiana w czołówce rankingu

1 minuta czytania
Komentarze

Poznaliśmy wyniki najnowszego badania Mediapanel, a co za tym idzie, wiemy, jakie były najpopularniejsze domeny internetowe w marcu tego roku. W porównaniu do poprzedniego analizowanego okresu podium rankingu pozostało bez zmian, jednak tuż za nim nastąpiła już pewna roszada. Małym awansem może pochwalić się popularna platforma z branży e-commerce.

Najpopularniejsze domeny internetowe w Polsce w marcu 2022 roku

Z wyników najnowszego badania Mediapanel opublikowanych przez Polskie Badania Internetu (PBI) wynika, że najpopularniejszą domeną w naszym kraju w marcu było google.com. Na podium trafiły również domeny facebook.com oraz youtube.com. Czwarte miejsce zajęło allegro.pl, które – w porównaniu do lutego – wyprzedziło onet.pl.

Badanie Mediapanel za marzec 2022 – ranking domen:

LpDomenaRealni użytkownicyZasięg
1google.com27 949 86093,23%
2facebook.com22 044 63673,53%
3youtube.com21 380 59871,32%
4allegro.pl18 510 93061,75%
5onet.pl18 069 15660,27%
6wp.pl17 587 36858,66%
7wikipedia.org15 483 31251,65%
8interia.pl15 373 47651,28%
9olx.pl13 771 62045,94%
10gazeta.pl12 584 97041,98%
11o2.pl12 528 27041,79%
12google.pl12 288 99640,99%
13ceneo.pl12 265 83040,91%
14radiozet.pl11 496 97838,35%
15businessinsider.pl11 022 15636,77%
16medonet.pl10 823 05836,10%
17twitter.com10 811 23236,06%
18mediaexpert.pl10 730 71835,79%
19se.pl10 729 09835,79%
20money.pl10 368 97234,59%

Podobnie prezentują się zestawienia najpopularniejszych domen na komputerach oraz urządzeniach mobilnych. Z komputerów w marcu często odwiedzano jednak również m.in. domeny netflix.com, przelewy24.pl i rządowe witryny gov.pl. Wszystkie rankingi są dostępne na stronie pbi.org.pl.

Czytaj także: Antywirus na Androida kradł hasła – jak widać anty był tylko z nazwy

Autorzy badania za realnego użytkownika uznają takiego, który wygenerował przynajmniej jedną odsłonę w danym kanale (w tym przypadku w domenie). Zasięg to procentowy udział realnych użytkowników odwiedzających dany kanał w populacji wszystkich internautów.

źródło: PBI – badanie Mediapanel

Motyw