Allegro przejmuje Mall i WEDO

Allegro się rozszasta — sprzedawaj w aż 6 krajach

2 minuty czytania
Komentarze

Dziś eBay ogłosił swoje ponowne wejście na polski rynek — tym razem zrobił to z istnym przytupem. Natomiast Amazon powoli, acz nieubłaganie się rozpędza. Nie oznacza to jednak, że nasze rodzime Allegro stoi w miejscu: wręcz przeciwnie. Grupa ta właśnie rozpoczęła wchłanianie dwóch podmiotów działających w Europie Środkowo-Wschodniej. Tym samym nie tylko będziemy mogli kupować łatwiej od zagranicznych sprzedawców, ale także sami oferować swoje towary za granicą — i to w ramach typowych dla Allegro ofert sprzedaży.

Allegro przejmuje Mall i WEDO

Allegro przejmuje Mall i WEDO
Fot. Allegro

Firma zaczęła wysyłać swoim partnerom wiadomości e-mail o następującej treści:

Mamy świetną wiadomość! Grupa Mall oraz WE|DO stają się częścią Grupy Allegro. Tym samym pomyślnie rozpoczęliśmy integrację, dzięki której będziemy działać aż na 6 kluczowych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Słowenii i Chorwacji. Już niedługo, dzięki połączeniu naszych firm, zyskasz wyjątkową okazję do dalszego rozwoju. Dotrzesz wtedy do milionów nowych klientów. Grupa Mall i WE|DO to znane firmy e-commerce w Europie, które łączą szeroką bazę klientów, popularne marki konsumenckie i międzynarodowe zespoły doświadczonych pracowników. Połączenie firm, które doskonale się uzupełniają, zapewni sprzedającym na Allegro jeszcze większe możliwości w skali międzynarodowej. Integrację firm przeprowadzimy stopniowo. W tym czasie działamy tak, jak do tej pory. Nasza współpraca z Tobą – sprzedaż, wsparcie i sposoby kontaktu – pozostaje bez zmian. Wkrótce jednak przedstawimy nowe możliwości sprzedaży na rynkach, na których działa Mall i WE|DO. Wraz z postępem integracji zyskasz wiele korzyści.

Zobacz też: Allegro blokuje rosyjskie i białoruskie produkty – cios w handlarzy ze wschodu

O jakich jednak korzyściach mowa? Allegro podaje w oficjalnym komunikacie następujące punkty:

  • dostęp do 70 milionów potencjalnych klientów na dwukrotnie większym niż dotychczas rynku detalicznym – o wartości ponad 1,1 biliona złotych
  • możliwość sprzedaży na 5 nowych rynkach o wysokim ruchu internetowym – około 350 milionów odsłon rocznie
  • dostęp do międzynarodowych rozwiązań logistycznych, w tym do sieci punktów odbioru i automatów paczkowych – ponad 1100 lokalizacji na nowych rynkach
  • najlepsze i działające jednolicie na wszystkich rynkach narzędzia sprzedaży, rozwiązania reklamowe i finansowe
  • materiały szkoleniowe oraz pomoc w sprzedaży zagranicznej.

Ostatni punkt wydaje się dość interesujący. Otóż w przypadku sprzedaży na innych rynkach dużym plusem jest publikowanie ogłoszeń w lokalnym języku. Nie wiadomo jeszcze w jaki sposób Allegro zechce rozwiązać tę kwestię: czy za pomocą tłumaczenia maszynowego, czy też zaoferuje usługi związane z tłumaczeniem ofert przez specjalistów, ani też, w jaki sposób ma się to odbywać. Wszystkiego powinniśmy się dowiedzieć z czasem. 

Źródło: Allegro

Motyw