Dziś eBay ogłosił swoje ponowne wejście na polski rynek — tym razem zrobił to z istnym przytupem. Natomiast Amazon powoli, acz nieubłaganie się rozpędza. Nie oznacza to jednak, że nasze rodzime Allegro stoi w miejscu: wręcz przeciwnie. Grupa ta właśnie rozpoczęła wchłanianie dwóch podmiotów działających w Europie Środkowo-Wschodniej. Tym samym nie tylko będziemy mogli kupować łatwiej od zagranicznych sprzedawców, ale także sami oferować swoje towary za granicą — i to w ramach typowych dla Allegro ofert sprzedaży.
Allegro przejmuje Mall i WEDO
Firma zaczęła wysyłać swoim partnerom wiadomości e-mail o następującej treści:
Mamy świetną wiadomość! Grupa Mall oraz WE|DO stają się częścią Grupy Allegro. Tym samym pomyślnie rozpoczęliśmy integrację, dzięki której będziemy działać aż na 6 kluczowych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Słowenii i Chorwacji. Już niedługo, dzięki połączeniu naszych firm, zyskasz wyjątkową okazję do dalszego rozwoju. Dotrzesz wtedy do milionów nowych klientów. Grupa Mall i WE|DO to znane firmy e-commerce w Europie, które łączą szeroką bazę klientów, popularne marki konsumenckie i międzynarodowe zespoły doświadczonych pracowników. Połączenie firm, które doskonale się uzupełniają, zapewni sprzedającym na Allegro jeszcze większe możliwości w skali międzynarodowej. Integrację firm przeprowadzimy stopniowo. W tym czasie działamy tak, jak do tej pory. Nasza współpraca z Tobą – sprzedaż, wsparcie i sposoby kontaktu – pozostaje bez zmian. Wkrótce jednak przedstawimy nowe możliwości sprzedaży na rynkach, na których działa Mall i WE|DO. Wraz z postępem integracji zyskasz wiele korzyści.
Zobacz też: Allegro blokuje rosyjskie i białoruskie produkty – cios w handlarzy ze wschodu
O jakich jednak korzyściach mowa? Allegro podaje w oficjalnym komunikacie następujące punkty:
- dostęp do 70 milionów potencjalnych klientów na dwukrotnie większym niż dotychczas rynku detalicznym – o wartości ponad 1,1 biliona złotych
- możliwość sprzedaży na 5 nowych rynkach o wysokim ruchu internetowym – około 350 milionów odsłon rocznie
- dostęp do międzynarodowych rozwiązań logistycznych, w tym do sieci punktów odbioru i automatów paczkowych – ponad 1100 lokalizacji na nowych rynkach
- najlepsze i działające jednolicie na wszystkich rynkach narzędzia sprzedaży, rozwiązania reklamowe i finansowe
- materiały szkoleniowe oraz pomoc w sprzedaży zagranicznej.
Ostatni punkt wydaje się dość interesujący. Otóż w przypadku sprzedaży na innych rynkach dużym plusem jest publikowanie ogłoszeń w lokalnym języku. Nie wiadomo jeszcze w jaki sposób Allegro zechce rozwiązać tę kwestię: czy za pomocą tłumaczenia maszynowego, czy też zaoferuje usługi związane z tłumaczeniem ofert przez specjalistów, ani też, w jaki sposób ma się to odbywać. Wszystkiego powinniśmy się dowiedzieć z czasem.
Źródło: Allegro