Samsung utrzymał pozycję lidera rynku mobilnego?

2 minuty czytania
Komentarze
samsung-logo

Wielokrotnie informowaliśmy o słabnącej pozycji koreańskiego producenta smartfonów – firmy Samsung, którego ostatnie smartfony nie osiągnęły zakładanej przez firmę sprzedaży. Czy pomimo to koncern nadal jest liderem rynku? Jakie firmy umocniły swoją pozycję w ostatnich miesiącach? Na te pytania odpowiada najnowszy raport sytuacji na rynku smartfonów w drugim kwartale (kwiecień – czerwiec) bieżącego roku.

sprzedaz-glob

Z najnowszego raportu wynika, że firma Samsung utrzymała pozycję lidera, ale umocniła się także pozycja chińskich producentów na rynku światowym. Po raz pierwszy firma Huawei zajęła trzecie miejsce na rynku smartfonów i standardowych telefonów komórkowych spychając na czwartą pozycję Microsoft (Nokię).

global-smartphone-share

Spadająca sprzedaż flagowców nie spowodowała rezygnacji Samsunga z zalewania rynku kolejnymi, zbliżonymi smartfonami głównie ze średniej i budżetowej półki. 21% udziały w rynku (a więc i pierwsza pozycja) świadczą jednak o tym, że choć firma jest krytykowana za tę strategię, to przynosi ona zamierzony skutek. Dla znajdującego się na drugim miejscu koncernu Apple najbliższe miesiące bez wątpienia będą ważnym okresem – zaprezentowane w tym miesiącu iPhone 6s i 6s plus mogą wyprowadzić firmę na prowadzenie w kolejnym kwartale.

Inne warte uwagi fakty z najnowszego raportu:

  • 1 na 5 sprzedanych telefonów wyprodukował Samsung
  • Smartfony mają obecnie 75% rynku, 50% z nich posiada już obsługę sieci LTE
  • Samsung jest liderem na każdym kontynencie z wyjątkiem ameryki północnej, gdzie dominuje Apple (31% udziałów vs 24% Samsunga)
  • Asus serią Zenfone 2 zyskał 500% przyrost sprzedaży
  • Asus, TCL i Vivo zyskują na rynku znacznie szybciej niż Motorola, Lenovo, LG

Pomimo, że to Apple i Samsung wciąż są na szczycie to z raportu jasno wynika, że chińskie marki utrzymują tendencję wzrostową na całym świecie. Wspomniane wyżej, znajdujące się obecnie na trzecim miejscu Huawei to tylko jeden z przykładów. Także Xiaomi nie traci czasu – 5% rynku światowego należy już do tej firmy, która w Azji zdołała prześcignąć Apple (11% w stosunku do 10%)

Nic nie wskazuje by kolejne miesiące miały przynieść zmianę tych trendów. Szczególnie, że z miesiąca na miesiąc coraz ważniejsze stają się rynki Azji i Afryki, gdzie firma Apple czy Samsung nie ma dużych szans w starciu z tanią ofertą konkurencji z Chin. Także w Europie coraz więcej użytkowników przekonuje się do tańszej, ale nie zawsze gorszej alternatywy wyprodukowanej w Chinach.

Waszym zdaniem Samsung zasługuje na pozycję lidera?

Źródło: phoneradar.com

Motyw