Huawei wyniki za 2021 rok

Huawei chwali się wynikami za ubiegły rok – i szczerze mówiąc, ma czym 

2 minuty czytania
Komentarze

Sankcje, którymi został obłożony Huawei przez USA, były poważnym ciosem dla firmy. Ta, chociaż jest daleka do odbudowania swojej pozycji sprzed ich wprowadzenia, radzi sobie naprawdę dobrze na rynku szukając nowych nisz i rozwiązań. Tym samym ubiegły rok okazał się znacznie lepszy, niż 2020, w którym siła nałożonych ograniczeń była największa. To oznacza, że strategia przyjęta przez Huaweia okazała się strzałem w dziesiątkę.

Huawei wyniki za 2021 rok

Huawei wyniki za 2021 rok

Producent chwali się, że globalne przychody ze sprzedaży wyniosły 99,88 mld dolarów, czyli okazały się niższe. Najważniejsze jest jednak to, że zysk netto to 17,93 mld dolarów. Tym samym firma odnotowała rekordowy wzrost o 75,9%. Oczywiście to wyniki całościowe. Warto więc przyjrzeć się ich głównym składowym. I tak w segmencie rozwiązań dla operatorów komórkowych Huawei może pochwalić się przychodami w wysokości na poziomie 44,2 mld dolarów, głównie dzięki wdrażaniu sieci 5G. W związku z tym firma zamierza dodatkowo zwiększyć swoje nakłady na badania i rozwój technologii łączności piątej generacji.

Nasza działalność w zakresie rozwiązań dla operatorów pozostała stabilna, a w obszarze enterprise odnotowuje stały wzrost. W zakresie produktów konsumenckich szybko rozwijamy nowe obszary.

–powiedział podczas konferencji prasowej Guo Ping, Rotacyjny Prezes Huawei.

Pomimo spadku przychodów w 2021 roku, nasza zdolność do osiągania zysków i generowania przepływów pieniężnych rośnie, a my jesteśmy w stanie lepiej przeciwdziałać nieprzewidywalnym zdarzeniom rynkowym. Dzięki zwiększonej rentowności głównych obszarów naszej działalności, przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w 2021 roku drastycznie wzrosły i wynoszą 59.7 mld junaów (9,37 mld USD — przyp. autora). Wskaźnik zobowiązań spadł do poziomu 57.8%, a ogólna struktura finansowa stała się bardziej odporna i elastyczna.

— skomentowała Meng Wanzhou, Dyrektor Finansowa Huawei.

Zobacz też: Nokia Asha – seria telefonów skazanych na porażkę?

Dział biznesowy Huaweia to natomiast przychody na poziomie 18,08 mld USD. Nas jednak bardziej interesuje rynek konsumencki. Ten wygenerował przychody na poziomie 38,22 mld USD. Głównie dzięki wciąż rosnącej popularności słuchawek bezprzewodowych z logo Huawei, oraz inteligentnych ekranów. Obydwie te kategorie odnotowały wzrost aż o 30% względem ubiegłego roku. Nie bez znaczenia są także opaski sportowe i zegarki, a także rozwiązania Smart Home. Ekosystem HarmonyOS rozrasta więc zgodnie z planem producenta. 

Źródło: Huawei

Motyw