google-play-logo
Google postanowiło wprowadzić do sklepu Play odrobinę więcej ograniczeń, o których w ostatnich dniach zaczęło informować deweloperów. Zmiany mają na celu walkę z pewnymi nadużyciami w niektórych aplikacjach i były one oczekiwane przez użytkowników już od jakiegoś czasu. Programy, które w ciągu 30 dni nie zostaną dostosowane do nowych regulacji zostaną usunięte z Google Play.

Jedną z najważniejszych nowości jest zakaz stosowania reklam, które wyświetlają się w obszarze powiadomień i są niezwykle uciążliwe. Reklamy pojawiające się w samej aplikacji muszą od teraz dobrze komponować się z resztą programu i nie zakłócać jego użytkowania. Deweloperzy mają być odpowiedzialni za to, by reklamy nie dokonywały żadnych niechcianych zmian w ustawieniach urządzenia, oraz by nie dodawały żadnych dodatkowych skrótów, czy zakładek w przeglądarce.

Zaostrzono też walkę ze spamem związanym z mobilnymi aplikacjami. Z Google Play usuwane będą programy, które wykorzystują mnóstwo niezwiązanych ze sobą słów kluczowych, mających na celu podwyższenie miejsca podczas wyszukiwania. Wytoczona zostanie też walka ze sztucznie nabijanymi ocenami rankingowanymi, do których wystawiania użytkownicy zachęcani są możliwością otrzymania bonusów w aplikacji.

Wśród innych zmian warto wspomnieć o większym rygorze w kwestii nazewnictwa aplikacji oraz projektu ich ikon. Od teraz aplikacje, które w jakiś sposób upodabniają się do programów systemowych mogą zostać usunięte z Google Play. W swoim liście do deweloperów Google wspomina również o podwyższonej walce ze szkodliwym oprogramowaniem i wirusami. Oprócz tego gigant z Mountain View informuje, że wszelkie płatności, również te dokonywane bezpośrednio w aplikacji muszą korzystać z systemu płatności Google.

źródło: techcrunch.com 

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Piotr Andrzejewski