Spotify wiąże się ogromną umową z FC Barceloną!

2 minuty czytania
Komentarze

FC Barcelona, czyli jeden z najpopularniejszych klubów piłkarskich na świecie ogłosił wczoraj rozpoczęcie współpracy ze Spotify. Muzyczna platforma streamingowa wkracza do świata piłki nożnej z ogromnym przytupem!

Partnerstwo FC Barcelony i Spotify staje się faktem

Partnerstwo FC Barcelony i Spotify staje się faktem

Nawet osoby nieśledzące na co dzień piłkarskich poczynań na pewno kojarzą taką nazwę jak FC Barcelona. Hiszpański klub jest aktualnie jednym z najpopularniejszych zespołów na świecie, ale niestety zmaga się także z dużymi problemami finansowymi. Katalończycy w związku z licznymi kłopotami, latem zostali zmuszeni do nieprzedłużenia kontraktu ze swoją największą gwiazdą, czyli Leo Messim. Argentyńczyk opuścił FC Barcelonę na rzecz francuskiego Paris Saint-Germain. Po kilkunastu miesiącach trwania w złej kondycji finansowej klub znalazł jednak światełko w tunelu w postaci Spotify.

Serwis streamingowy związał się długoletnią umową z FC Barceloną, na mocy której logo Spotify pojawi się na koszulkach hiszpańskiego zespołu. Ponadto zmianie ulegnie także legendarna nazwa katalońskiego stadionu, który jest domem piłkarzy FC Barcelony. Od wprowadzenia umowy w życie, czyli od początku sezonu 2022/23 Camp Nou przemianuje się na Spotify Camp Nou. Będzie to pierwsza w historii obiektu oficjalna zmiana nazwy na taką, w której występuje sponsor.

Zobacz też: Data premiery realme GT NEO 3 jest znana – ma to być „najszybciej ładujący się telefon na świecie”

Zgodnie z doniesieniami medialnymi kontrakt wiążący Spotify i FC Barcelonę jest warty 307 milionów dolarów, czyli około 1,3 miliarda złotych. Serwis streamingowy od przyszłego sezonu zastąpi japońską firmę Rakuten, której logo występowało na koszulkach Hiszpanów od 2017 roku. Związanie się Spotify z klubem piłkarskim tak ogromnym kontraktem wzbudziło także sporo negatywnych emocji. W sieci szybko pojawiły się głosy krytykujące serwis za to, że wydaje horrendalne sumy na współpracę, zamiast na przykład zainwestować w swoich artystów czy podcasterów. Jednak trzeba także zauważyć, że powiązanie się platformy z Camp Nou daje jej bardzo ciekawe możliwości na organizowanie wydarzeń muzycznych w przyszłości.

Źródło: Engadget

Motyw