OUYA i OnLive – świetne połączenie?

2 minuty czytania
Komentarze
ouya-1

Świetna wiadomość dla graczy – do gamy zalet nadchodzącej konsoli z Androidem dołączył kolejny atut. Właśnie zapowiedziano, że OUYA będzie obsługiwać największy serwis do streamingu gier, OnLive.

Na temat OUYA szerzej pisałem już wcześniej, a więc w skrócie – jest to projekt otwartej konsoli do gier opartej na Androidzie, wyposażonej w procesor Tegra 3. Twórcy na poważnie podeszli do tematu i obiecali m.in. wsparcie wielu deweloperów i szeroki wybór tytułów. Mimo wszystko dało się usłyszeć głosy narzekania, że jakość gier z Tegry 3 może być niewystarczająca w dobie wielkich telewizorów. No cóż, argument ten po części został właśnie pogrzebany – OUYA oficjalnie obsłuży technologię OnLive.

ouya-onlive

Czym tak właściwie jest OnLive? To wykorzystujący technologię chmury serwis oferujący granie na odległość. Całą pracę obliczeniową wykonują zewnętrzne serwery – dzięki temu można pograć w hity z dużych konsol (m.in. Assassin’s Creed: Revelations, czy Batman: Arkham City) nawet na słabym komputerze sprzed kilku lat. Do obsługi wystarczy posiadać odpowiednio szybkie łącze internetowe (zalecane 5 Mbit/s), które wykorzystywane jest do przesyłania obrazu z serwerów do urządzenia gracza. Rozwiązanie to nie jest jednak idealne i wiąże się ono przede wszystkim z dużymi opóźnieniami (ping), które mogą przeszkadzać podczas rozgrywki. 

ouya-kontroler

Kontroler OUYA

Co prawda OnLive posiada swoją własną konsolę, jednak nie zdobyła ona zbyt dużej popularności. Być może dzięki wykorzystaniu serwisu przez OUYA w końcu zdobędzie on rozgłos wśród graczy. Co myślicie o takim połączeniu, czy możliwość pogrania w najnowsze hity na telewizorze przekona was do kupna tej jedynej w swoim rodzaju konsoli z Androidem?

źródło: kickstarter.com

Motyw