najlepsza oferta na kartę

T-Mobile zmienia swoje logo — dostrzegacie różnicę?

2 minuty czytania
Komentarze

T-Mobile poinformował, że zmienia swoje logo. Nie jest to jednak samodzielna decyzja działającego w Polsce operatora, a efekt ujednolicania brandingu w całej grupie Deutsche Telekom. W dodatku nowe logo jest tak podobne do starego, że wiele osób może początkowo nie dostrzec zmiany.

T-Mobile zmienia swoje logo — dlaczego?

Grupa Deutsche Telekom, której częścią jest T-Mobile Polska, chce mieć ujednolicony branding i być odbierana w taki sam sposób na całym świecie. Pomóc ma w tym nowe logo, mocniej koncentrujące uwagę na literze T oraz bardziej podkreślające rolę magenty. Deutsche Telekom dostrzega swój atut w tym, że silnie kojarzy się klientom z wybraną barwą korporacyjną, czym może pochwalić się niewiele firm. Przypisaliśmy magencie jasną i wyrazistą rolę, wykraczającą poza sam kolor – tłumaczy Ulrich Klenke, Chief Brand Officer w Deutsche Telekom. – Planujemy używać tej nazwy, kształtując nasze międzynarodowe portfolio produktów, aby zyskać w ten sposób dodatkowy wyróżnik na tle konkurencji — dodaje.

Wróćmy jednak do samego znaku rozpoznawczego grupy. Nowe logo bardzo przypomina to poprzednie. Zmiany polegają głównie na optymalizacji krzywizn, wzmocnieniu górnej części oraz podstawy literki T, która w całości sprawiać wrażenie bardziej kompaktowej. Wszystkie zmiany możecie zobaczyć na powyższej grafice, na której na obrys starego znaku nałożono ten nowy. Deutsche Telekom chce, żeby literka T miała bardziej znaczącą rolę w komunikacji brandu i znalazła się w jej centrum, co ma umożliwić lepsze wkomponowanie znaku w różnorodne konteksty. »T«, które stworzyliśmy w naszym nowym logo, jest dla mnie jak silne światło latarni morskiej naprowadzające nas na cel – mówi Ulrich Klenke.

Czytaj także: Bezpłatne 3 GB internetu od T-Mobile – jak aktywować bonus?

Deutsche Telekom planuje po raz pierwszy wykorzystać nowe logo podczas Mobile World Congress w Barcelonie. Wydarzenie to rozpocznie się 28 lutego i potrwa do 3 marca. Wprowadzanie zmiany we wszystkich krajach i we wszystkich kanałach potrwa 2-3 lata. Firma zacznie od pokazywania nowego znaku m.in. w przestrzeni internetowej, a dopiero w dalszej kolejności np. w salonach operatorów komórkowych.

źródło: informacja prasowa

Motyw