Siedzenie w piżamie nam się podoba – w 2021 roku robiło to ponad 26 milionów osób

2 minuty czytania
Komentarze

Z tą piżamą w tytule mogłem lekko przesadzić, ale spotkania on-line to jednak coś, co odbywa się na trochę innych zasadach, niż normalne spotkania. Tam w końcu nikt nie widzi tego, co znajduje się poza kadrem. W sieci nawet krąży zdjęcie pracowników jednej z firm, którzy po powrocie do biura stwierdzili, że zrobią imprezę w strojach jak z pandemii, więc wszyscy mieli na sobie dół od piżamy. Webinary i spotkania on-line w 2021 roku osiągnęły niesamowity wynik, co oczywiście spowodowane było pandemią.

Spotkania on-line w 2021 roku – miliony webinarów i użytkowników

Raport przygotowany przez platformę ClickMeeting i podsumowujący poprzedni rok pokazuje, że wzrost zainteresowaniem webinarami i spotkaniami on-line był gigantyczny. Oczywiście w dużej mierze jest to wynik pandemii i tego, że wiele firm przeniosło się na pracę zdalną. Jednak nawet po tym, jak stopniowo znoszono restrykcje, spotkania on-line nie przestały być popularne. To samo można powiedzieć o warsztatach on-line, które dla wielu stały się źródłem utrzymania. W porównaniu z 2019 rokiem, czyli jeszcze przed pandemią, wzrost w 2021 był na poziomie 320 procent.

ClickMeeting to miejsce zarówno dla nauki zdalnej, webinarów, jak i również wideokonferencji. W ubiegłym roku za pośrednictwem platformy zorganizowano ponad 1100 takich wydarzeń na dużą skalę, wykorzystujących technologię webcastingu umożliwiającą uczestnictwo w wydarzeniu nawet 10 000 odbiorcom z całego świata, a także jego organizację również w formacie hybrydowym. Dla porównania, w roku 2020 było ich ponad 840. Wydarzenia w tej formie na stałe wpisują się w nową rzeczywistość.

Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członkini Zarządu ClickMeeting.

Zobacz też: LEGO z zestawem z Horizon Forbidden West wygląda świetnie.

Wśród najczęściej wybieranych form spotkań królowała edukacja. Spotkania związane z edukacją stanowiły aż 41 procent wszystkich, które odbyły się w 2021 roku na platformie. Wiele firm zdecydowało się także prowadzić w ten sposób działania marketingowe czy PR-owe. Do tego dochodzą jeszcze spotkania biznesowe, a na ClickMeeting odbyło się w 2021 roku ponad 1,9 miliona wydarzeń. W tych wzięło udział ponad 26,6 milionów uczestników. Wygląda na to, że tego typu spotkania on-line zostaną z nami na jeszcze długo.

Źródło: Informacja prasowa

Motyw