YouTube blokuje Russia Today

Showcase debiutuje w Wiadomościach Google w Polsce

2 minuty czytania
Komentarze

W Wiadomościach Google w Polsce zadebiutował program Showcase. Jednym z jego istotnych zadań jest wspieranie jakościowego, lokalnego dziennikarstwa. Czytelnicy mogą zobaczyć informacje poszerzone o treści kontekstowe dotyczące danej sprawy, przygotowane bezpośrednio przez redakcje.

Google Showcase już w Polsce

fot. Google

Powstanie Showcase w ramach Wiadomości Google zostało ogłoszone w październiku 2020 roku. Od tego momentu internetowy gigant uruchomił swój produkt w kilkunastu krajach, m.in. w Kanadzie, Niemczech, Włoszech, Indiach i Wielkiej Brytanii. Teraz do tego grona dołącza również Polska.

Showcase zakłada, że użytkownicy Wiadomości Google zobaczą wśród nich artykuły, które poszczególne redakcje uznały za najważniejsze. Czytelnicy będą mogli zapoznać się również z dodatkowymi treściami pokazującymi kontekst sprawy dzięki panelom, które przygotowały same redakcje. Wydawcy za pomocą narzędzi w Showcase mogą np. wskazywać powiązane artykuły lub prezentować wydarzenia na osi czasu. Wydawcy informacyjni zyskują więcej kontroli nad tym, jak treści pochodzące od ich redakcji są prezentowane. Do tego media uczestniczące w programie mogą liczyć na opłaty licencyjne od Google.

Czytaj także: Czy zbliża się koniec Google Stadia? Zdania są podzielone

Google zawarło do tej pory porozumienia z 27 wydawcami w Polsce, którzy reprezentują 47 redakcji. W większości są to media lokalne, takie jak Lublin24, Halo Gorlice, Dzień Dobry Bełchatów itp. Nie inaczej jest w innych krajach, gdzie Showcase funkcjonuje. Ponad 90% redakcji partycypujących w Showcase reprezentuje lokalne lub regionalne media. Informacje dotyczące najbliższej społeczności to niezbędny sposób, by czytelnicy i czytelniczki mogli czuć się częścią swojego otoczenia i mieli dostęp do informacji, które wpływają na ich codzienne życie — twierdzi Google.

źródło: Google Polska

Motyw