Najlepsze oferty na kartę z 5G

Plus i Play pod lupą UOKiK — klienci skarżą się na niedziałające 5G

Mateusz Nowak Mateusz Nowak Newsy

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przyjrzy się reklamom i informacjom na temat 5G w materiałach operatorów Play i Plus. Do urzędu napływały skargi klientów, którzy twierdzą, że nie mogli korzystać z sieci nowej generacji mimo zapewnień ze strony telekomów. Jeśli zarzuty ze strony konsumentów zostaną potwierdzone, operatorzy mogą mieć problemy.

UOKiK sprawdzi materiały marketingowe operatorów Plus i Play na temat 5G

Klienci Plusa informowali UOKiK, że technologia 5G nie działa u nich prawidłowo, choć mają urządzenie obsługujące ten standard. Abonenci Play byli z kolei przekonani, że prezentowana w reklamach fioletowego operatora cena wraz z urządzeniem obejmuje internet z 5G. Reklama miała jednak zawierać dopisek drobnym drukiem, że prezentowana taryfa oraz urządzenie nie obsługują tej technologii.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające wobec Polkomtela oraz P4, czyli spółek, do których należą Plus i Play. Rzetelna informacja o zasadach działania technologii, np. o tym czy telefon konsumenta obsługuje częstotliwość sieci 5G danego operatora, oraz o cenie właściwej dla usługi o określonych właściwościach, ma dla konsumenta kluczowe znaczenie przy podjęciu decyzji o skorzystaniu z oferty. Istotne z perspektywy użytkownika warunki oferty muszą być przedstawione wprost – bez gwiazdek, nieczytelnej czcionki, licznych odniesień, w przeciwnym razie mogą wprowadzać w błąd — mówi prezes UOKiK. Jak dodaje, technologia 5G daje korzyści w postaci m.in. zwiększenia prędkości przesyłania i odbierania danych. Przedsiębiorcy powinni jednak oprócz informowania o zaletach 5G wyjaśniać, jakie warunki trzeba spełniać, by korzystać z tej sieci.

Czytaj także: Chrome 99 beta ze skrótem pobierania – ale jest też zła wiadomość

Postępowanie wyjaśniające jest prowadzone w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Celem UOKiK jest obecnie wyjaśnienie mechanizmów panujących na rynku. Jeśli jednak okaże się, że skargi klientów mają odzwierciedlenie w rzeczywistości, urząd może wszcząć postępowanie właściwe. Jego wynikiem może być kara dla przedsiębiorcy w wysokości 10% jego rocznego obrotu.

źródło: UOKiK

Sprawdź najlepsze prezenty na Komunię

Partner poradnika:

Kup prezent na Komunię z apką PAYBACK i zgarnij punkty
Impression Tag
Sprawdź najnowsze wpisy