Kobieta używa aplikacji IKO na swoim smartfonie na zatłoczonym miejskim tle.

PKO Bank Polski bierze się za spoofing – dzwoniącego pracownika można będzie zweryfikować

2 minuty czytania
Komentarze

PKO Bank Polski będzie aktywnie starała się przeciwdziałać spoofingowi. Chodzi o oszustów, którzy podszywają się pod pracowników banku i chcą w ten sposób wyłudzić dane do logowania. Mogą to robić, ponieważ na ekranie telefonów wyświetla się prawdziwy numer banku czy innego usługodawcy. Teraz w przypadku klientów banku PKO Bank Polski oszuści będą mieli trudniej.

PKO Bank Polski będzie przeciwdziałał spoofingowi

PKO Bank Polski ochrona spoofing

Niestety, ale coraz częściej słyszymy o tym, że oszuści podszywają się pod pracowników banków czy policjantów, by wyłudzić dane lub okraść nieświadomych użytkowników telefonów. Spoofing jest naprawdę sporym problemem, na który niestety na razie nie ma dobrego rozwiązania. PKO Bank Polski zaprezentował rozwiązanie pośrednie, które może być jednak pomocne. Trzeba jednak korzystać z aplikacji mobilnej, by móc z niego skorzystać. Jak ma działać takie zabezpieczenie przed spoofingiem? W trakcie rozmowy z konsultantem na telefon zostanie przesłane powiadomienie push z danymi pracownika banku (imię, nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wtedy będzie można poprosić dzwoniącego o podanie tych danych, a jeżeli te okażą się poprawne, zatwierdza się je PIN-em do IKO w ciągu 2 minut. To ma pozwolić na bezpieczną rozmowę. Jeżeli dane się nie zgadzają, możemy podejrzewać, że dzwoni do nas oszust.

W kilku prostych krokach klient może potwierdzić w aplikacji IKO tożsamość pracownika banku. PKO Bank Polski jako jeden z pierwszych na polskim rynku finansowym wprowadził takie rozwiązanie, które z pewnością zdecydowanie zwiększy skuteczność walki z oszustami. Plaga spoofingu, czyli oszustwa podszywania się pod numer infolinii i pod pracowników banku wymaga praktycznych i skutecznych działań i to rozwiązanie do nich należy.

Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych.

Zobacz też: Podwyżki mandatów sprawiły, że jeździmy wolniej.

Dobrze, że tego typu rozwiązania się pojawiają, bo mogą być naprawdę pomocne w walce ze spoofingiem. Niewykluczone, że więcej banków wprowadzi coś takiego do swoich aplikacji. Byłoby to wskazane, dopóki nie znajdzie się innego rozwiązania na spoofing.

Źródło: PKO Bank Polski informacja prasowa

Motyw