The Legend of Zelda: Ocarina of Time na PC

Programiści obiecali przenieść The Legend of Zelda: Ocarina of Time na PC

Paweł Maretycz Paweł Maretycz Newsy

Większość fanów serii The Legend of Zelda ma swój ulubiony tytuł. Jednak najlepszymi opiniami cieszą się Breath of the Wild i Ocarina of Time. Mowa więc o grze z obecnej generacji i o staruszku z Nintendo 64, którzy przez wiele lat był gościem większości zestawień najlepszych gier, i to nie tylko z konsol Nintendo, ale w ogóle. I to właśnie fanowski port tego tytułu pojawi się na PC już za kilka tygodni. Oczywiście o ile Nintendo do tego dopuści.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time na PC

The Legend of Zelda: Ocarina of Time na PC

Grupa programistów o nazwie Harbour Masters pracowała nad portem Zeldy, który jest już w 90% ukończony i może pojawić się już w połowie lutego. Port bazuje na pracy Zelda Reverse Engineering Team, którego dwuletni projekt polegał na dekompilacji kodu Ocarina of Time. Podobna metoda została wykorzystana do stworzenia portu Super Mario 64 na PC z 2020 roku.

Mieliśmy nadzieję, że uda nam się ukończyć prace do połowy lutego i wykorzystać miesiąc do 1 kwietnia na dopracowanie gry przed premierą.

— powiedział deweloper Harbour Masters podpisujący się pseudonimem Kenix.

Zobacz też: Kolejne życie ocalone dzięki Apple Watch – było bardzo groźnie

Kenix powiedział, że port Zeldy wykorzystuje Fast3D, ten sam backend renderujący, który został napisany dla portu Mario 64, co pozwala na obsługę szerokiego ekranu na starcie i dodanie innych nowoczesnych funkcji w późniejszym czasie, w tym 60fps. Port zawiera również system skryptów, który organizuje i ładuje zasoby w podobny sposób, jak nowoczesne gry, dzięki czemu wsparcie modów jest znacznie łatwiejsze. Oznacza to możliwość dalszej modyfikacji gry o śledzenie promieni czy poprawę tekstur.

A co z Nintendo?

Nintendo, oczywiście, ma długoletnią reputację deptania nieoficjalnych projektów fanów, takich jak te. Jednak Harbour Masters uważają, że są bezpieczni pod tym względem: kod dekompilacji nie jest identyczny z oryginalnym kodem Nintendo i nie został stworzony przy użyciu dokumentów własności firmy. Jeśli chodzi o wykorzystanie zasobów gry objętych prawami autorskimi, co spowodowało, że plik wykonywalny Mario 64 został zaatakowany przez DMCA, Kenix wyjaśnia:

[…] spakowaliśmy aktywa do zewnętrznego archiwum. Żaden z nich nie jest połączony z plikiem exe. Wierzymy, że dzięki temu unikniemy DMCA takedown od Nintendo, ponieważ SM64 połączyło wszystkie aktywa w pliku exe.

Oznacza to jednak, że aby legalnie zagrać w ten port Ocarina of Time, użytkownicy będą musieli wyrzucić wszystkie te aktywa ze swojej własnej kopii gry, ale wersja z wszystkimi oryginalnymi aktywami stworzonymi przez graczy prawdopodobnie pojawi się w późniejszym terminie. Zespół Zelda Reverse Engineering Team pracuje również nad dekompilacją Majora’s Mask, czyli następnej fabularnie części cyklu. Kenix powiedział, że gdy to zostanie ukończone, spodziewają się, że będą w stanie stworzyć port na PC jeszcze szybciej.

Źródło: TechSpot

    Sprawdź najlepsze prezenty na Komunię

    Partner poradnika:

    Kup prezent na Komunię z apką PAYBACK i zgarnij punkty
    Impression Tag
    Sprawdź najnowsze wpisy