Unia Europejska o odejściu Meta

Wizja Marka Zuckerberga o metaverse ma kosztowny początek

2 minuty czytania
Komentarze

Metaverse Marka Zuckerberga to niezwykle kosztowny projekt. Firma znana obecnie jako Meta straciła nieco ponad 10 miliardów dolarów na swoim oddziale Reality Labs w 2021 roku, według raportu z wyników za czwarty kwartał. Jej założyciel podkreśla natomiast, że to dopiero początek wysokich kosztów. Mimo to patrzy w przyszłość z dużą dozą optymizmu.

Metaverse kosztowało Facebooka 10 miliardów dolarów

Metaverse kosztowało Facebooka 10 miliardów dolarów

Jest to pierwszy raz, kiedy firma podzieliła się wynikami finansowymi działu AR i VR. Ten zaś jest centralnym elementem jej ambicji metaverse. To, że metaverse nie przynosi jeszcze zysków, nie jest zaskoczeniem. Co ciekawe, tak wysokie straty były przewidywane i podawane do publicznej wiadomości w poprzednim kwartale rozliczeniowym. Biorąc pod uwagę, że gigant nie stara się ukryć tych danych, a mówi o nich wprost, można dojść do wniosku, że nie traktuje tego jako porażkę, czy problemy, a coś, przez co metaverse zwyczajnie musi przejść. Tym bardziej że w dłuższym czasie jest to nie tyle kolejne źródło dochodu, ile szansa firmy na utrzymanie pozycji na rynku.

Zobacz też: Uniwersalna kontrola w macOS – oto kompatybilne komputery Mac i iPady

Liczba aktywnych użytkowników Facebooka spadła ostatnio z 1,93 mld w zeszłym kwartale do 1,92 mld. Wciąż są to gigantyczne liczby, jednak tendencja ta ma się tylko nasilać. Jest to zmiana, którą Zuckerberg przypisał częściowo zwiększonej konkurencji ze strony TikToka. Co prawda Facebook przygotował na niego odpowiedź pod postacią Reels, jednak to nie oznacza, że użytkownicy, zwłaszcza ci młodzi, będą zainteresowani mniej popularną platformą skupioną na krótkich filmach. Trudno jest pokonać kogoś, robiąc dokładnie to samo, co on. Dlatego Meta postanowiła wprowadzić coś zupełnie nowego, czyli metaverse. 

Źródło: Engadget

Motyw