Sony: zespół do konwersji gier

Twórca PlayStation nie wierzy w metaverse, a zestawy VR uważa za irytujące

2 minuty czytania
Komentarze

Choć metaverse wydaje się rozwiązywać niektóre współczesne problemy, takie jak prowadzenie praktycznych prezentacji z wykorzystaniem quasi-fizycznych obiektów w scenariuszu pracy w domu, niesie ze sobą pewne dystopijne konotacje. Wiele osób już teraz ostrzega, że korporacje kontrolujące metaverse niekoniecznie stawiają dobro ludzkości na szczycie listy swoich priorytetów. Warto jednak pamiętać, że każda nowość ma swoich przeciwników zwiastujących koniec ludzkości. Podobnie było z energią elektryczną, czy radiem. Rzecz w tym, że do przeciwników metaverse należą także osoby, które realnie zmieniły świat dzięki technologii.

Twórca PlayStation przeciwnikiem Metaverse

Twórca PlayStation przeciwnikiem Metaverse
Metaverse

Metaverse zapowiada się na kolejną rewolucję technologiczną.  Wydaje się wręcz, że każda firma z sektora Big Tech chce w tym uczestniczyć. Mark Zuckerberg jest tak entuzjastycznie nastawiony do metawersum, że zmienił nazwę Facebooka na Meta. No dobrze, ale czym właściwie jest to całe metaverse? Otóż cała koncepcja tego terminu polega na stworzeniu wirtualnego wszechświata, w którym ludzie mogą współdziałać bez wychodzenia z domu. Przykładem mogą być spotkania w pracy z awatarami, które mogą poruszać się po wirtualnym pokoju zamiast spotkań za pomocą wideokonferencji. W połączeniu z NFT, mieszkańcy metaverse mogą nawet posiadać wyjątkowe rzeczy, które realnie nie istnieją.

Zobacz też: Chrome na Androidzie – będzie ostrzeżenie przed zamknięciem kart

Dla jednych brzmi jak marzenie, a dla innych jak koszmar. Ken Kutaragi, twórca PlayStation i były dyrektor generalny działu gier firmy Sony, powiedział, że nie widzi sensu istnienia quasi-rzeczywistego świata.

Metaverse polega na robieniu quasi-rzeczywistości w wirtualnym świecie, a ja nie widzę w tym sensu.

Podkreślił przy tym, że wszystko, co dobrego spotyka nas w świecie metaverse dotyczy tak naprawdę naszego awatara, a nie nas samych. Podobne zdanie ma on o VR. Uważa, że hełmy te są irytujące, ponieważ odcinają użytkowników od rzeczywistości. 

Źródło: TechSpot

Motyw