Znamy już listę najcenniejszych marek świata z raportu Brand Finance Global 500. W czołówce rankingu znalazło się wiele brandów z branży technologicznej. Pierwsze miejsce — podobnie jak rok temu — zajęło Apple.
Brand Finance Global 500: Apple najcenniejszą marką
W porównaniu do ubiegłorocznej edycji rankingu, na podium nie nastąpiły zmiany. Liderem pozostaje Apple, drugie miejsce należy do Amazona, a trzecie do Google. W pierwszej 10 znajdują się jeszcze m.in. Microsoft, Samsung i Huawei. Najcenniejszą marką telekomunikacyjną w Europie została grupa Deutsche Telekom.
Brand Finance Global 500 2020 – TOP 20:
- Apple – 355,088 mld dolarów
- Amazon – 350,273 mld dolarów
- Google – 263,425 mld dolarów
- Microsoft – 184,245 mld dolarów
- Walmart – 111,918 mld dolarów
- Samsung – 107,284 mld dolarów
- Facebook – 101,201 mld dolarów
- ICBC – 75,119 mld dolarów
- Huawei – 71,233 mld dolarów
- Verizon – 69,639 mld dolarów
- China Construction Bank – 65,546 mld dolarów
- Toyota – 64,283 mld dolarów
- WeChat – 62,303 mld dolarów
- Agricultural Bank of China – 62,031 mld dolarów
- Mercedes-Benz – 60,760 mld dolarów
- State Grid – 60,175 mld dolarów
- Deutsche Telekom – 60,169 mld dolarów
- TikTok/Douyin – 58,980 mld dolarów
- Disney – 57,059 mld dolarów
- Home Depot – 56,312 mld dolarów
Czytaj także: Kasy samoobsługowe w Lidlu już nie będą „więzić” klientów, a przynajmniej taki jest plan
Za najszybciej rozwijającą się markę świata uznano TikToka. Rośnie on w tempie 215% rocznie. Najsilniejszą marką został chiński WeChat, który w rankingu najcenniejszych marek uplasował się na 13. miejscu.
źródło: Brand Finance