brand finance global 500

Apple to najcenniejsza marka świata. Jak wypadli pozostali technologiczni giganci?

1 minuta czytania
Komentarze

Znamy już listę najcenniejszych marek świata z raportu Brand Finance Global 500. W czołówce rankingu znalazło się wiele brandów z branży technologicznej. Pierwsze miejsce — podobnie jak rok temu — zajęło Apple.

Brand Finance Global 500: Apple najcenniejszą marką

W porównaniu do ubiegłorocznej edycji rankingu, na podium nie nastąpiły zmiany. Liderem pozostaje Apple, drugie miejsce należy do Amazona, a trzecie do Google. W pierwszej 10 znajdują się jeszcze m.in. Microsoft, Samsung i Huawei. Najcenniejszą marką telekomunikacyjną w Europie została grupa Deutsche Telekom.

Brand Finance Global 500 2020 – TOP 20:

  1. Apple – 355,088 mld dolarów
  2. Amazon – 350,273 mld dolarów
  3. Google – 263,425 mld dolarów
  4. Microsoft – 184,245 mld dolarów
  5. Walmart – 111,918 mld dolarów
  6. Samsung – 107,284 mld dolarów
  7. Facebook – 101,201 mld dolarów
  8. ICBC – 75,119 mld dolarów
  9. Huawei – 71,233 mld dolarów
  10. Verizon – 69,639 mld dolarów
  11. China Construction Bank – 65,546 mld dolarów
  12. Toyota – 64,283 mld dolarów
  13. WeChat – 62,303 mld dolarów
  14. Agricultural Bank of China – 62,031 mld dolarów
  15. Mercedes-Benz – 60,760 mld dolarów
  16. State Grid – 60,175 mld dolarów
  17. Deutsche Telekom – 60,169 mld dolarów
  18. TikTok/Douyin – 58,980 mld dolarów
  19. Disney – 57,059 mld dolarów
  20. Home Depot – 56,312 mld dolarów

Czytaj także: Kasy samoobsługowe w Lidlu już nie będą „więzić” klientów, a przynajmniej taki jest plan

Za najszybciej rozwijającą się markę świata uznano TikToka. Rośnie on w tempie 215% rocznie. Najsilniejszą marką został chiński WeChat, który w rankingu najcenniejszych marek uplasował się na 13. miejscu.

źródło: Brand Finance

Motyw