ranking najpopularniejszych serwisów streamingowych 2021 dane

Ranking najpopularniejszych serwisów streamingowych w 2021 – zwycięzca mógł być tylko jeden

4 minuty czytania
Komentarze

Jak kształtuje się ranking najpopularniejszych serwisów streamingowych oraz VOD za 2021 rok? Zapewne nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, jak napiszemy, że palmę pierwszeństwa ma Netflix. To bowiem o tym serwisie najczęściej mówiło się w sieci i wokół niego pojawiało się najwięcej wzmianek. Netflix jest więc w Polsce niekwestionowanym królem popularności, co nie oznacza, że konkurencja nie robi nic, by to zmienić.

Ranking najpopularniejszych serwisów streamingowych 2021

ranking najpopularniejszych serwisów streamingowych 2021 dane

Zacznijmy od samego wyjaśnienia na czym opierają się przedstawione w tym wpisie dane. Ranking powstał w oparciu o dane pochodzące z SentiOne, czyli od firmy, która zajmuje się monitorowaniem Internetu. Wykorzystywane są do tego m.in. algorytmy sztucznej inteligencji. SentiOne zbiera informacje o wzmiankach czy komentarzach, które odnoszą się do konkretnej frazy. W ten sposób można mierzyć popularność danego wyrażenia, a w tym przypadku serwisów streamingowych oraz VOD. Oczywiście nie zawsze musi się to przekładać na faktyczną popularność danego serwisu. Mówienie o czymś nie oznacza, że aktywnie się z tego rozwiązania korzysta. Jednak widać, że liczba wzmianek o konkretnym serwisie faktycznie może pokazywać jego popularność. I bardzo dobrze widać to na przykładzie Netflixa.

Ranking serwisów streamingowych za 2021 rok pokazuje, że to właśnie o Netflix mówiło się najczęściej. Ten miał ponad 1,3 mln wzmianek, które osiągnęły zasięg na poziomie 4,6 mld wyświetleń. Szczyt popularności przypadł na styczeń 2021 roku, a wcześniej o Netflix pisało się tak często wtedy, kiedy miały zmienić się ceny pakietów. Bardzo często mówiło się o serialu Wiedźmin – sformułowania „wiedźmin serial” oraz „wiedźmin netflix” odnotowały w sumie 76,5 tys. wzmianek (zasięg 281 mln wyświetleń). Równie popularny był „Squid Game”, który w Polsce był wymieniany 59,6 tys. razy (zasięg na poziomie 91 mln wyświetleń).

Zobacz też: Niektórzy użytkownicy HBO Go nie mogą korzystać z platformy na swoich starszych telewizorach. Powód jest prozaiczny.

Konkurencja nie śpi

Oglądanie serwisów streamingowych

Jeżeli chodzi o resztę graczy, to HBO GO został przez Internautów wymieniany 152,5 tys. razy (zasięg na poziomie 353 mln wyświetleń). Jednym z najczęściej wymienianych haseł były te nawiązujące do seriali. „Mare z Easttown” (8,2 tys. wzmianek, 12 mln zasięgu), a „Euforia” (ponad 4,7 tys. wzmianek, 9 mln zasięgu). Trzecie miejsce należy do Amazon Prime Video – 77,6 tys. wzmianek z 90 mln wyświetleń zasięgu. I tutaj ciekawostka. O Netflixa i HBO GO mówią równie chętnie mężczyźni i kobiety, a w przypadku Amazon Prime Video wypowiadają się głównie ci pierwsi (87 procent). Disney+ zaczyna zyskiwać coraz większą popularność i mówiono o nim więcej, niż o dostępnym w Polsce Apple TV+.

Można się spodziewać, że w 2022 r. w tym układzie znaczenia platform w Polsce zajdzie zmiana. Miejsce HBO GO ma w marcu zająć HBO Max, które oferuje większy katalog produkcji i wyższą jakość streamingu. Z kolei na drugą połowę roku szykuje się debiut Disney + w Polsce, co zapewne zachęci wielu Internautów do wykupienia legalnej subskrypcji. Aktualnie brak tej możliwości jest przez wiele osób omijany przy wykorzystaniu VPN lub torrentów. Na koniec – Amazon Prime Video zapowiedziało na jesień premierę serialu na podstawie „Władcy Pierścieni”, który może sprawić, że ta obecnie mało popularna platforma będzie chętniej subskrybowana, a sama produkcja szeroko omawiana.

Katarzyna Czajka-Kominiarczuk, autorka bloga o popkulturze „Zwierz Popkulturalny”.

Telewizja internetowa Polsat Box Go odnotowała 100,1 tys. wzmianek  (103 mln wyświetleń zasięgu), a dyskutowano często na jej temat w związku z Ligą Mistrzów. Nowa platforma Viaplay odnotowała blisko 30 tys. wzmianek (27 mln wyświetleń zasięgu). I tutaj także głównie komentowali mężczyźni i w kontekście wydarzeń sportowych.

Popularność serwisów VOD w 2021 roku

Na pierwszym miejscu znajduje się Player.pl, który odnotował nieco ponad 35 tys. wzmianek i 23 mln wyświetleń zasięgu.  Najwięcej o tej platformie mówiło się na Facebooku. VOD.pl odnotował 25,5 tys. wzmianek, a CDA Premium odnotował 7,3 tys. wzmianek. Kolejny na liście jest Rakuten TV, który odnotował blisko 6 tys. wzmianek. Bardzo dużą popularnością cieszył się też serwis VOD TVP, który był wymieniany 75 tys. razy (153 mln wyświetleń zasięgu).

Źródło: Informacja prasowa

Motyw