Bosch Tech Compass

Chiny i Indie liczą na AI, w Europie i USA nie wzbudza ona takiego entuzjazmu

2 minuty czytania
Komentarze

W badaniu Bosch Tech Compass respondenci z różnych rejonów świata ocenili postęp technologiczny. Prawie 3/4 ankietowanych stwierdziło, że technologia czyni świat lepszym. Respondenci z poszczególnych krajów mają jednak różne podejście m.in. do kwestii sztucznej inteligencji.

Wnioski z badania Bosch Tech Compass

Firma Bosch zapytała mieszkańców Stanów Zjednoczonych, Indii, Niemiec, Chin i Wielkiej Brytanii o to, co sądzą o rozwoju technologicznym. 72% ankietowanych stwierdziła, że technologia czyni świat lepszym. Kraje zachodnie szczególne nadzieje wiążą z zielonymi technologiami, a kraje azjatyckie ze sztuczną inteligencją i 5G. Niemcy są najbardziej otwarci na innowacyjne środki transportu. Blisko 40% respondentów z tego kraju przyznało, że skorzystałoby z możliwości… teleportacji.

Technologia może dogodzić człowiekowi w przeróżny sposób, jednak 83% osób biorących udział w badaniu uważa, że powinna ona koncentrować się na głównych wyzwaniach naszych czasów, a nie na zaspokajaniu indywidualnych potrzeb. Ponad 3/4 respondentów uważa postęp technologiczny za klucz do walki ze zmianami klimatu. Bosch Tech Compass pokazuje, że ludzie potrzebują technologii, która rozwiązuje problemy naszych czasów. Powinna nas wspierać, ułatwiać życie i czynić świat lepszym – mówi Stefan Hartung, prezes globalnego Zarządu Bosch.

Większość respondentów Z Chin (83%) i Indii (77%) uważa, że technologia jest wykorzystywana w wystarczającym stopniu do rozwiązywania problemów naszych czasów. W pozostałych krajach takie zdanie ma jednak mniejszość ankietowanych — w USA 47%, w Wielkiej Brytanii 37%, a w Niemczech 29%. Chiny i Indie wiążą duże nadzieje m.in. ze sztuczną inteligencją, podczas gdy ok. 1/3 respondentów z Europy i USA uważa ją za największe zagrożenie technologiczne.

Czytaj także: James Cameron uważa, że Skynet może zniszczyć ludzkość bez Terminatorów – wystarczy deepfake

W Niemczech i Wielkiej Brytanii w badaniu wzięło udział 1000 osób, w Chinach, Indiach i Stanach Zjednoczonych 2000 osób. Organizatorzy dbali o reprezentatywność próby pod względem regionu, płci i wieku. Ankietę przeprowadziło w sierpniu 2021 roku Gesellschaft für Innovative Marktforschung mbH (GIM) na zlecenie Boscha.

źródło: informacja prasowa

Motyw