iPhone 13 różowy ekran problem

Różowy ekran w iPhone – niektórzy użytkownicy mają dość niespotykany problem

2 minuty czytania
Komentarze

Pojawiający się różowy ekran w smartfonach iPhone to problem, z którym mierzy się ostatnio część użytkowników najnowszej serii urządzeń. Wprawdzie doniesień na temat kłopotów z wyświetlaczem nie są jeszcze liczone w tysiącach, ale problem niestety występuje. Dobra wiadomość jest taka, że może nie dotyczyć on smartfonów przeznaczonych na europejski rynek, a jedynie chiński. Zła taka, że dobrego rozwiązania póki co nie ma.

Różowy ekran w iPhone z serii 13 – problem z wyświetlaczem

iPhone 13 różowy ekran problem

Problemy ze smartfonami się zdarzają. Czasem większe, a czasem mniejsze, ale nie da się ich zupełnie wyeliminować. Bywa też tak, że problem jest nie tylko jednostkowy, a dotyka sporej części użytkowników, a sprawa staje się medialna. Takie sytuacje spotkały np. Samsunga czy OnePlusa, a teraz wygląda na to, że i Apple może mieć problem. Pojawiło się bowiem całkiem sporo doniesień o tym, że smartfony z nowej serii mają problem z wyświetlaczem. Otóż w różnych sytuacjach kolor ekranu zmienia się na różowy i taki już zostaje.

Pierwsze zgłoszenia na ten temat zaczęły pojawiać się już po premierze serii iPhone 13 i odnoszą się do urządzeń iPhone 13 Pro oraz iPhone 13 Pro Max. Na załączonych do artykułu zdjęciach możecie zobaczyć, jak wygląda iPhone z różowym ekranem. Widać, że sprzęt w taki stanie nie nadaje się do dalszego użytkowania. Z początku Apple miało wymienić kilku użytkownikom smartfony na nowe, ale z czasem tego procederu zaniechano. Różowy ekran w iPhone pojawiał się m.in. podczas próby zrobienia zdjęcia, ale także i używania GPS-a, więc tutaj występują różne scenariusze.

Zobacz też: Jak mogą kształtować się europejskie ceny serii Samsung Galaxy S22?

Jak naprawić różowy ekran – iPhone do aktualizacji

Z początku zapewne podejrzewano, że problem z różowym wyświetlaczem powodowany jest przez hardware. Wygląda jednak na to, że mamy tutaj do czynienia po prostu z błędem programistycznym. Niestety, ale nie sprecyzowano jego dokładnego pochodzenia. Apple radzi, by w takiej sytuacji zrobić backup danych i zainstalować najnowszą wersję oprogramowania. Ostatnio pojawiła się wersja iOS 15.3 RC, czyli beta. Nigdzie nie jest stwierdzone, że nowa wersja oprogramowania faktycznie ma eliminować problem z różowym ekranem, ale miejmy nadzieję, że tak faktycznie będzie. Jeżeli to nie pomoże, trzeba czekać na kolejny update lub odezwać się do Apple.

Źródło: 9to5Mac / Apple

Motyw