InPost voicebot

InPost ma swojego voicebota — Mat sprawdzi status paczki i da numer do kuriera

Mateusz Nowak Mateusz Nowak Newsy

InPost wdrożył nowe rozwiązanie do obsługi klientów — to voicebot o imieniu Mat. Za jego działanie odpowiada sztuczna inteligencja. Mat powinien trafnie rozpoznać, z jakim problemem ktoś do niego dzwoni i pomóc znaleźć rozwiązanie całej sytuacji.

Mat, czyli voicebot firmy InPost

InPost voicebot

Voicebot InPostu potrafi zweryfikować paczki przypisane do numeru telefonu, z którego dzwonimy. Nie ma przy tym znaczenia, czy nadaliśmy przesyłkę, czy czekamy na jej odbiór. Mat udziela informacji o statusie paczki — może wskazać lokalizację paczkomatu lub wysłać nam SMS-a z kodem odbioru przesyłki. Gdy zasygnalizujemy taką potrzebę, voicebot udostępni nam numer telefonu do kuriera.

W sytuacji, gdy musimy podać numer przesyłki, w której sprawie dzwonimy, nie musimy wpisywać cyfr na klawiaturze. Możemy wypowiedzieć numer na głos, a Mat rozpozna, o którą paczkę nam chodzi. Jeśli uznamy, że mimo voicebota potrzebujemy porozmawiać z konsultantem, to Mat przełączy rozmowę właśnie do pracownika InPostu.

Założeniem dla wdrożenia Voicebota jest szybkie przekazywanie wiedzy na temat łatwo dostępnych informacji z systemów procesowych. Voicebot ma możliwość przekazania swojej rozmowy do konsultanta w
sytuacji, gdy nie jest wstanie odpowiedzieć na pytania klienta
– mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Czytaj także: Najlepsza nawigacja to… nie Mapy Google, a przynajmniej tak uważają analitycy

Mat zapisuje nierozpoznane pytania i przedstawia je zespołowi projektowemu. Dzięki temu z czasem voicebot będzie mógł być udoskonalany. W najbliższym czasie Mat ma zyskać zdolność rejestracji problemów z przesyłką i poproszenia zespołu operacji o weryfikację. Będzie miał również większą wiedzę o usługach InPostu.

źródło: informacja prasowa

Sprawdź najlepsze prezenty na Komunię

Partner poradnika:

Kup prezent na Komunię z apką PAYBACK i zgarnij punkty
Impression Tag
Sprawdź najnowsze wpisy