zakupy online z poziomu smartfona

Coraz częściej robimy zakupy online z poziomu smartfona

2 minuty czytania
Komentarze

Sektor m-commerce zyskuje na znaczeniu. Zaliczamy do niego zakupy online robione z poziomu smartfona lub innego urządzenia mobilnego. 8 na 10 użytkowników smartfonów dokonało zakupów w sieci w ciągu ostatniego pół roku.

Zakupy online z poziomu smartfona odgrywają coraz ważniejszą rolę

Z analizy Blue Media, popularnej spółki dostarczającej rozwiązania płatnicze, wynika, że coraz więcej firm dostrzega swoją szansę w handlu mobilnym. To tzw. m-commerce, na który składają się zakupy, płatności w aplikacjach mobilnych, bankowość mobilna oraz sprzedaż biletów.

Według danych platformy Shoper już ponad 2/3 wizyt w sklepach internetowych jest dokonywanych z poziomu urządzeń mobilnych. Z kolei Affde.com podaje, że 79% użytkowników smartfonów dokonało zakupów online w ciągu ostatniego pół roku. Smartfony już dominują wśród najmłodszych osób kupujących online (92% wskazań). W grupie bez podziału na kategorie wiekowe wygrywają laptopy (78% wskazań), jednak smartfony są tuż za nimi (76% wskazań). To dane z raportu E-commerce w Polsce 2021. Najczęściej z poziomu smartfona kupujemy odzież (w tym dodatki, akcesoria), obuwie, kosmetyki i perfumy, książki i płyty oraz sprzęt RTV/AGD.

Jak płacimy za zakupy dokonane na urządzeniu mobilnym? Raport Polska jest Mobi wskazuje, że zależy to m.in. od wieku. Osoby mające do 25 lat wybierają szybkie płatności elektroniczne oraz Blika. Klienci powyżej 25 lat preferują szybkie płatnosci online, wysyłkę za pobraniem oraz przelew tradycyjny.

Czytaj także: OPPO Reno6 Lite oficjalnie – czasem lepiej nie przesadzać z „nowościami”

Co ciekawe, globalny udział m-commerce w ogóle branży e-commerce wzrósł już do 72,9 proc. – już za prawie 3/4 całkowitej sprzedaży w internecie odpowiada kanał mobile! Szczególne nasycenie m-handlem – tj. sprzedaż mobilna stanowi powyżej 80 proc. łącznego e-handlu – występuje w krajach Azji i Pacyfiku oraz w Chinach – zauważa Blue Media. W szybkim rozwoju sektora m-commerce sprzyjają media społecznościowe. Affde.com szacuje, że 55% osób robiących zakupy na smartfonie sfinalizowało transakcję po obejrzeniu produktu właśnie w social mediach.

źródło: Blue Media

Motyw