Nie jest tajemnicą, że Meta, znana wcześniej jako Facebook, zatrudnia pracowników kontraktowych do wykonywania pracy związanej z egzekwowaniem zasad moderacji treści. Pomimo tego, że pomagają jednej z najcenniejszych firm na świecie, pracownicy ci często skarżyli się, że ich praca wiąże się z niskim wynagrodzeniem i bardzo źle wpływa na psychikę. Niektórzy z nich twierdzą, że są traktowani gorzej, niż inni pracownicy.

Moderatorzy Facebooka skarżą się na warunki pracy

Moderatorzy Facebooka skarżą się na warunki pracy

Według nowych doniesień podwykonawca Meta, który wcześniej był oskarżany o sprzyjanie złym warunkom pracy, wymagał od moderatorów hiszpańskojęzycznych z biura w Richardson w Teksasie, aby zgłaszali się do pracy osobiście od kwietnia 2021 roku. Pracownicy ci musieli narażać swoje zdrowie na ryzyko związane z wariantami koronawirusa delta i omicron, podczas gdy ich anglojęzyczni odpowiednicy mogli pracować w biurze w trzymiesięcznych rotacjach. Wiadomość o sytuacji w Genpact pojawia się zaledwie tydzień po tym, jak pracownicy Accenture, innego podwykonawcy Mety, skutecznie protestowali zmuszając firmę do rezygnacji z wymogu, według którego setki moderatorów Facebooka miało powrócić do osobistej pracy 24 stycznia.

Zobacz też: Sporo nowości na CDA Premium w styczniu – co warto zobaczyć?

Pracownicy Genpact twierdzą, że firma zmusza ich do pracy w nieracjonalnych standardach. Mówią, że oczekuje się od nich, aby podjąć decyzje moderacji danej treści w mniej niż minutę przy zachowaniu 85 procent wskaźnik dokładności. Wszystko komplikuje fakt, że Meta podobno nie rozpowszechnia wytycznych dotyczących stosowania Standardów Społecznościowych Facebooka w języku innym niż angielski. Tym samym stawia tych pracowników w sytuacji, w której są zmuszeni najpierw przetłumaczyć te wytyczne przed ich zastosowaniem.

Zobacz też: Wszystko fajnie, ale realme Pad bez aktualizacji do Android 12 to błąd

Do tego dochodzi skala problemu, z którym zespół musi się zmierzyć. Hiszpańskojęzyczny zespół moderacyjny Genpact nosi nazwę Meksyk, ale oprócz moderowania treści zamieszczanych przez mieszkańców tego północnoamerykańskiego kraju, jest on również odpowiedzialny za posty na Facebooku i Instagramie zamieszczane przez hiszpańskojęzycznych użytkowników w większości krajów Ameryki Łacińskiej. W samym Meksyku Facebook ma ponad 84 miliony użytkowników. Dla porównania zespół Genpact na rynku meksykańskim składa się z około 50 osób. Oznacza to, że zaledwie garstka ludzi musi wykonywać wręcz tytaniczną pracę.

Źródło: Engadget

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.