Nie jest tajemnicą, że Meta, znana wcześniej jako Facebook, zatrudnia pracowników kontraktowych do wykonywania pracy związanej z egzekwowaniem zasad moderacji treści. Pomimo tego, że pomagają jednej z najcenniejszych firm na świecie, pracownicy ci często skarżyli się, że ich praca wiąże się z niskim wynagrodzeniem i bardzo źle wpływa na psychikę. Niektórzy z nich twierdzą, że są traktowani gorzej, niż inni pracownicy.
Moderatorzy Facebooka skarżą się na warunki pracy
Według nowych doniesień podwykonawca Meta, który wcześniej był oskarżany o sprzyjanie złym warunkom pracy, wymagał od moderatorów hiszpańskojęzycznych z biura w Richardson w Teksasie, aby zgłaszali się do pracy osobiście od kwietnia 2021 roku. Pracownicy ci musieli narażać swoje zdrowie na ryzyko związane z wariantami koronawirusa delta i omicron, podczas gdy ich anglojęzyczni odpowiednicy mogli pracować w biurze w trzymiesięcznych rotacjach. Wiadomość o sytuacji w Genpact pojawia się zaledwie tydzień po tym, jak pracownicy Accenture, innego podwykonawcy Mety, skutecznie protestowali zmuszając firmę do rezygnacji z wymogu, według którego setki moderatorów Facebooka miało powrócić do osobistej pracy 24 stycznia.
Zobacz też: Sporo nowości na CDA Premium w styczniu – co warto zobaczyć?
Pracownicy Genpact twierdzą, że firma zmusza ich do pracy w nieracjonalnych standardach. Mówią, że oczekuje się od nich, aby podjąć decyzje moderacji danej treści w mniej niż minutę przy zachowaniu 85 procent wskaźnik dokładności. Wszystko komplikuje fakt, że Meta podobno nie rozpowszechnia wytycznych dotyczących stosowania Standardów Społecznościowych Facebooka w języku innym niż angielski. Tym samym stawia tych pracowników w sytuacji, w której są zmuszeni najpierw przetłumaczyć te wytyczne przed ich zastosowaniem.
Zobacz też: Wszystko fajnie, ale realme Pad bez aktualizacji do Android 12 to błąd
Do tego dochodzi skala problemu, z którym zespół musi się zmierzyć. Hiszpańskojęzyczny zespół moderacyjny Genpact nosi nazwę Meksyk, ale oprócz moderowania treści zamieszczanych przez mieszkańców tego północnoamerykańskiego kraju, jest on również odpowiedzialny za posty na Facebooku i Instagramie zamieszczane przez hiszpańskojęzycznych użytkowników w większości krajów Ameryki Łacińskiej. W samym Meksyku Facebook ma ponad 84 miliony użytkowników. Dla porównania zespół Genpact na rynku meksykańskim składa się z około 50 osób. Oznacza to, że zaledwie garstka ludzi musi wykonywać wręcz tytaniczną pracę.
Źródło: Engadget