Lego opóźnia zestaw „Overwatch 2”! Powodem skandal na tle seksualnym

2 minuty czytania
Komentarze

Firma zajmująca się produkcją zabawek zdecydowała się czasowo wstrzymać premierę oczekiwanego zestawu. Powodem takiej decyzji duńskiej firmy jest wybuch skandalu dotyczącego molestowania seksualnego w Activision Blizzard.

Zestaw Lego „Overwatch 2” wstrzymany

Lego Overtwatch 2

Znana i lubiana firma Lego dołącza do grona przedsiębiorstw, które muszą ponownie ocenić, czy warto im współpracować z Activision Blizzard. Kalifornijski producent gier wideo stanął ostatnio w ogniu krytyki. Stało się to zaraz po tym, jak na jaw wyszły informacje o skandalicznym zachowaniu pracowników firmy. Doniesienia mówią o wykorzystywaniu seksualnym i molestowaniu nowych pracowników przez ich przełożonych. W oświadczeniu przekazanym przez firmę Lego stronie internetowej The Brick Fan czytamy o opóźnieniu zestawu „Overwatch 2”. Duńska firma klocki utrzymujące się w tematyce gry od Activision Blizzard wstępnie chciała wydać na początku przyszłego miesiąca.

W tym momencie analizujemy naszą współpracę z Activision Blizzard. Bierzemy pod uwagę nasze obawy, które dotyczą znanych zarzutów odnośnie kultury miejsca pracy oraz szczególnie złego traktowania kobiet i tworzenie podzielonego środowiska. W trakcie naszej analizy musimy wstrzymać premierę produktu „LEGO Overwatch 2”, który miał trafić do sprzedaż pierwszego lutego 2022 roku.

Zobacz też: Maserati wystawi zespół w Formule E

Activision Blizzard zostało zanurzone w kontrowersyjną sprawę w momencie otrzymania pozwu od kalifornijskiego regulatora do spraw uczciwego zatrudnienia. Kłopoty wizerunkowe firmy trwają od lipca. Według głośnego raportu autorstwa The Wall Street Journal, który został opublikowany w listopadzie, dyrektor generalny firmy — Bobby Kotick wiedział o większości przewinień, jakich dopuszczali się jego pracownicy. Mowa tu głównie o molestowaniu seksualnym, które Kotick ignorował i zatajał. Kilka dni po publikacji przełomowego raportu firmy takie jak Sony, Microsoft i Nintendo publicznie potępiły firmę. Jednakże żadna z nich wciąż nie zerwała z Activision Blizzard więzi handlowych. Podczas niedawnego wywiadu Phil Spencer — szef marki Xbox powiedział gazecie The New York Times, że relacje Microsoftu z Activision Blizzard uległy zmianie. Spencer jednak nie zdradził żadnych szczegółów relacji obu firm.

Źródło: Engadget/The Brick Fan

Motyw