Google przejęło North

Tym razem prywatność nie będzie problemem? Inteligentne okulary od Google znowu w drodze

2 minuty czytania
Komentarze

W ciągu ostatnich lat znacząco rozwinął się rynek rozszerzonej rzeczywistości (AR), który obok swojego wirtualnego odpowiednika (VR) pokazywany jest jako przyszłość większości technologii. Dlatego nie dziwi fakt, że największe korporacje inwestują ogromne kwoty w rozwój swoich rozwiązaniach. Dzisiaj najczęściej są to wewnętrzne projekty, którymi niewiele firm chce się chwalić. Jedną z nich jest Google, które okazuje się, że pracuje nad kolejną generacją inteligentnych okularów, które stawiają na AR. Naturalnie to nie sama firma podzieliła się tym z mediami.

Google faktycznie wraca do projektu inteligentnych okularów AR

Focals 2.0

To New York Times ujawnił raport, z którego jasno wynika, że Google dopieszcza swoje najnowsze okulary. Te mają być rozwinięciem produktu Focals, czyli okularów z holograficznym wyświetlaczem, które zostały stworzone przez North. Jak możecie się domyślać, Alphabet przejęło tę firmę i wiele wskazuje na to, że wszelkie procesy przemian oraz restrukturyzacji będą miały swój finał wraz z nowym produktem. Naturalnie Google oficjalnie nie komentuje, że pracują nad kolejnymi okularami z rozszerzoną rzeczywistością. Na tę chwilę nie ma mowy, czy Amerykanie chcą się skupić na samych okularach, czy też będzie to rozbudowany zestaw ze słuchawkami i innymi czujnikami.

Koniec wsparcia Google Glass

Zapewne wielu z Was przypomina sobie Google Glass sprzed blisko 10 lat. Wtedy projekt umarł ze względu na inwigilację i nikłe szanse zachowania prywatności otoczenia, patrząc na funkcjonalność oraz ukierunkowanie sprzętu. Z odświeżonym Focals 2.0 może być zupełnie inaczej.

Zobacz też: Żabka otworzyła pierwszy sklep bezobsługowy w nowym modelu — jak to działa?

Tym sposobem widać już wyścig największych firm w tworzeniu sprzętów, który bazuje na rozszerzonej rzeczywistości. Oprócz Google w grze są Apple, Meta i wiele innych mniejszych korporacji, które widzą potencjał w tej technologii. Czy Wy także podzielacie to zainteresowanie?

Źródło: 9to5Google, New York Times

Motyw