Zastanawialiście się kiedyś, ile czasu zajmuje przeczytanie regulaminów aplikacji, usług streamingowych i portali społecznościowych, z których korzystacie? Portal Visual Capitalist zaprezentował jakiś czas temu dane pokazujące, ile minut i sekund potrzeba na taką lekturę. Liczby robią wrażenie.

TikTok, Uber, Netflix — ile zajmuje przeczytanie ich regulaminów?

źródło: Visual Capitalist

Praktycznie zawsze, gdy chcemy zacząć korzystać z nowej aplikacji, portalu społecznościowego czy platformy streamingowej, musimy zaakceptować zasady przedstawione przez usługodawcę. Ich zbiór bywa określany jako regulamin lub np. warunki korzystania z usług. Teoretyczne za każdym razem powinniśmy wnikliwie przeczytać taki dokument, zanim go zaakceptujemy. Nie jest jednak tajemnicą, że regulaminy popularnych portali i aplikacji są bardzo długie, a do tego niejednokrotnie napisane w sposób utrudniający zrozumienie treści.

Portal Visual Capitalist przeanalizował, ile czasu potrzeba na przeczytanie warunków korzystania z usług popularnych portali, aplikacji i usług dostępnych online. Niechlubnym rekordzistą został Microsoft z wynikiem 63,5 minuty. Drugie miejsce zajęło Spotify z wynikiem 35,8 minut, a trzecie firma Niantic znana głównie z gry Pokemon GO (35,2 minuty). Najlepiej wypadł z kolei Instagram, osiągając wynik 9,7 minuty.

Czytaj także: Przestarzałe aktualizacje Windowsa? Microsoft wyjaśnia, a ja ostrzegam

Przeczytanie dokumentacji wyświetlanej przez Microsoft zajęłoby niemal tyle, co lektura Makbeta Szekspira. Visual Capitalist zaznacza jednak, że w tym przypadku warunki świadczenia usług obejmują cały pakiet produktów oferowanych przez amerykańskie przedsiębiorstwo. Portal twierdzi również, że 97% osób w wieku od 18 do 34 lat akceptuje regulaminy bez ich czytania.

źródło: Visual Capitalist

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.