Samsung: LCD wyprzedził OLED

Xiaomi rzuca rękawice Samsungowi w walce o globalną dominację

2 minuty czytania
Komentarze

Na początku tego roku, Xiaomi na krótko wyprzedziło Apple w sprzedaży urządzeń, dzięki czemu na chwilę stało się drugim największym producentem smartfonów na świecie. Teraz, dyrektor generalny Xiaomi ogłosił, że firma zamierza przejąć pozycję lidera w branży smartfonów i stać się marką numer jeden w ciągu najbliższych trzech lat. Tym samym celem chińskiej firmy przestało już być Apple, a stał się nim Samsung rządzący na nim niepodzielnie od czasu upadku Nokii.

Xiaomi chce pokonać Samsunga

Xiaomi chce pokonać Samsunga

Podobne oświadczenie zostało złożone wcześniej w listopadzie przez Lu Weibninga, starszego wiceprezesa Xiaomi Group China i GM Redmi, który opublikował je na Weibo. Podkreślił on, że założyciel Xiaomi, Lei Jun, postawił sobie za cel zdominowanie rynku do 2024 roku. Aby to osiągnąć, Xiaomi skupi się najpierw na zwiększeniu sprzedaży na rynku chińskim. Ponieważ 70% sprzedaży smartfonów w Chinach odbywa się za pośrednictwem sklepów fizycznych, Xiaomi planuje zwiększyć liczbę swoich sklepów do 30 tysięcy w ciągu najbliższych trzech lat. Stwierdził również, że ponieważ Xiaomi planuje być królem sprzedaży smartfonów na całym świecie, nie będzie specjalnie celować w jeden segment rynku, a zamiast tego skupi się na tworzeniu produktów, które mogą rywalizować ze wszystkimi najlepszymi markami.

Zobacz też: Dark Souls 2D, czyli Salt and Sanctuary za darmo od Epic Games Store

Oczywiście szybko pojawiły się pytania dotyczące tego, jak w ogóle Xiaomi planuje osiągnąć globalną dominację na rynku smartfonów. Firma zajmuje bowiem 3 miejsce, pozostając blisko za Apple i tylko od czasu do czasu je wyprzedza. Jednak Samsung wciąż ma znaczną przewagę nad tymi dwoma markami. Jeśli Xiaomi zamierza osiągnąć cel, który sobie postawiło, to musi sporo zmienić w swojej strategii, jednocześnie uważając, aby niczego nie zepsuć. Tak naprawdę tylko czas pokaże, czy Xiaomi uda się przezwyciężyć to wyzwanie i stać się liderem rynku.

Źródło: Gizmochina

Motyw