Już dwa lata istnieje Rejestr Danych Kontaktowych. W ciągu 24 miesięcy skorzystało z niego 8,5 mln osób. Dzięki RDK urząd w szybki i prosty sposób może się z nami skontaktować.

Rejestr Danych Kontaktowych ma dwa lata

Rejestr Danych Kontaktowych został uruchomiony 22 grudnia 2019 roku. To pewnego rodzaju baza, w której możemy zostawić nasze dane (numer telefonu i/lub adres e-mail). Głównym celem RDK jest usprawnienie komunikacji na linii urząd — obywatel.

W ważnych sprawach urzędnicy zazwyczaj wysyłają pisma do obywateli. Zanim list do nas dotrze, minie jednak trochę czasu. Mogą zdarzyć się opóźnienia lub nawet pomyłki na poczcie, przez co ważne dla nas informacje poznamy z pewnym opóźnieniem. Jeśli jednak korzystamy z RDK, to urzędnik, zamiast wysyłać pismo, zadzwoni do nas lub wyśle SMS-a albo e-maila.

Urzędnicy informują, dzwoniąc lub pisząc wiadomości m.in. o:

• kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego,
• przysługujących świadczeniach,
• zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu,
• dokumentach gotowych do odbioru.

Od grudnia 2019 do listopada 2021 urzędnicy wysłali łącznie 6 547 019 maili i 9 786 228 powiadomień SMS. Dane z RDK można w dowolnej chwili zmienić lub usunąć.

Czytaj także: Transfer danych między Unią Europejską a Koreą Południową będzie łatwiejszy

Dostęp do danych z rejestru mają wyłącznie przeszkoleni urzędnicy. Jedynym celem, w którym można wykorzystać te dane, jest informowanie o sprawach administracyjnych.

źródło: cyfryzacja KPRM

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.