Polacy nie ufają sprzedawcom

Polacy nie ufają sprzedawcom w internecie — pokazują to te dane

2 minuty czytania
Komentarze

Z raportu Advox Studio na temat zwyczajów zakupowych wynika, że Polacy nie ufają sprzedawcom działającym w internecie. Można to jednak wytłumaczyć skalą oszustw w sieci oraz liczbą fałszywych e-sklepów. Ze względu na swoje obawy polscy internauci są też bardziej ostrożni, kupując online, a to już postawa, którą należy pochwalić.

Polacy nie ufają sprzedawcom w internecie

Oferty dopasowane do zainteresowań i potrzeb są zachętą do zakupów dla 70% badanych klientów. Jednocześnie tylko 39,5% ankietowanych wyraża zgodę na zbieranie danych o ich zachowaniach w sieci. Widać, że nie ufamy sprzedającym — zauważa Advox Studio, które przygotowało raport Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych 2021. Te obawy mają jednak swoje uzasadnienie w problemach z cyberbezpieczeństwem. Według badania platformy UCE RESEARCH, w 2020 roku prawie 40% Polaków natknęło się na fałszywy sklep internetowy. Z kolei CERT Polska podaje, że w tym samym roku handel internetowy był drugim w kolejności sektorem pod względem liczby incydentów bezpieczeństwa, których zgłoszono ponad 1400.

Czy zakupy przez internet są bezpieczne? 77% ankietowanych uważa, że tak, a przeciwnego zdania jest 8%. 15% badanych nie ma na ten temat zdania. Prawie 80% pytanych twierdzi, że zwraca uwagę na bezpieczeństwo e-sklepu. 86% czyta o nim opinie, które są kluczowym czynnikiem przy wyborze danej oferty. Już 91% ankietowanych pilnuje natomiast bezpieczeństwa płatności internetowych, co warto chwalić.

Sklep, który oferuje np. wyłącznie płatność przelewem, powinien wzbudzić nieufność. Możliwość użycia karty kredytowej czy procesora płatności daje dodatkową ochronę, bo oznacza, że firmy obsługujące te funkcje sprawdziły już danego sprzedawcę — mówi Rafał Gadomski, CEO Advox StudioMoment płatności jest kluczowy z punktu widzenia eCommerce. Klient nie dokona jej w sklepie, w którym nie będzie czuł się bezpiecznie i do którego nie będzie miał zaufania.

Czytaj także: Największa kradzież PYR w historii – złodzieje byli naprawdę łakomi

Według danych Gemius, 18% niekupujących przez internet podjęło taką decyzję, bo obawia się niebezpieczeństwa związanego z momentem płatności.

źródło: informacja prasowa

Motyw