NFT i kryptowaluty dla kibiców

Miłośnicy piłki nożnej pokochali piłkarskie kryptowaluty

1 minuta czytania
Komentarze

Piłka nożna ma jednych z najbardziej oddanych fanów na świecie, z których wielu posunie się do wszystkiego, aby pokazać swoje wsparcie. Dwadzieścia cztery drużyny z kilku europejskich lig współpracują z Socios, firmą zajmującą się zaangażowaniem i nagradzaniem kibiców wykorzystując do tego kryptowaluty. Wspólnie sprzedają tokeny i NFT specyficzne dla danej drużyny. Fani piłki nożnej wydali na nie już setki milionów dolarów.

NFT i kryptowaluty dla kibiców

NFT i kryptowaluty dla kibiców

Ile warte są dla fanów piłki nożnej ekskluzywne dzieła sztuki i cyfrowe tokeny z marką drużyny? Odpowiedź, zgodnie z ostatnim raportem BBC, brzmi: ponad 300 milionów dolarów. Specyficzne dla klubu tokeny kryptowalutowe, dostępne za pośrednictwem Socios, są obecnie oferowane dla 24 różnych drużyn z Premier League i kilku innych lig europejskich. Wirtualne pieniądze pozwalają fanom ubiegać się o różne korzyści określone przez uczestniczące zespoły, co może odgrywać bezpośrednią rolę w ustaleniu ich wartości. Tym samym nie są to waluty oparte na spekulacjach, a na klubie piłkarskim.

Zobacz też: Twitter vs Trump – „On nie wie co to wolność słowa”

Według głównego stratega Socios Maxa Rabinovicha tokeny zostały zaprojektowane tak, aby były przechowywane i wykorzystywane do zdobywania nagród przez fanów, a nie do handlu dla zysku. Te korzyści obejmują wszystko, od możliwości głosowania na muzykę odtwarzaną przez stadion, przez 5-procentowe zniżki na przedmioty w cyfrowych sklepach zespołu, po darmowe bilety. Niektóre zespoły rozszerzyły swoją działalność o tokeny niepodlegające wymianie, oraz unikalne cyfrowe obrazy oparte na blockchainie, które fani mogą posiadać na własność.

Źródło: TechSpot

Motyw