ANDROID.COM.PL – społeczność entuzjastów technologii
płatne usługi w vectrze

Prawie 8 mln zł kary dla operatora, który… podszywał się pod innych operatorów

Autor: Mateusz Nowak Kategoria: Newsy

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował, że nałożył prawie 8 mln zł kary na spółkę TeleGo. Firma ta zajmuje się dostarczaniem usług telekomunikacyjnych. Problem w tym, że nakłaniając potencjalnych klientów do skorzystania ze swojej oferty, podawała się za dotychczasowego operatora tych osób.

TeleGo z karą od UOKiK

UOKiK otrzymywał liczne skargi na TeleGo — operatora dostarczającego usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, internet oraz teleopiekę. Spółka na swojej stronie internetowej chwali się uczciwością, etyką oraz przejrzystymi działaniami. UOKiK ujawnia jednak, że w rzeczywistości operator wprowadzał konsumentów w błąd.

Przedstawiciele firmy przychodzili do domów konsumentów i podawali się za ich dotychczasowego operatora. Mówili, że przedstawione do podpisu dokumenty dotyczą zmiany zasad trwającej umowy, a nie podpisania nowej. W dodatku nie zostawiali konsumentom m.in. formularzy odstąpienia od umowy, co mogło utrudniać skorzystanie z takiego prawa. Działania operatora były skierowane głównie wobec seniorów. Konsumenci nie otrzymywali od przedstawicieli TeleGo pełnej i rzetelnej informacji o przedsiębiorcy, z którym podpisują umowę oraz o celu wizyty. Zdobywanie nowych klientów poprzez podszywanie się pod dotychczasowego operatora, do którego klienci mają już zaufanie, jest nieetyczne — mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Teraz TeleGo musi pod rygorem natychmiastowej wykonalności przestać stosować praktyki zakwestionowane przez UOKiK. Na tym jednak nie koniec. Operator musi zapłacić karę w wysokości 7 906 551 zł. Spółka ma również opublikować decyzję urzędu na swojej stronie internetowej oraz rozesłać informacje o niej konsumentom, z którymi zawarto umowę.

Czytaj także: Zmarł Masayuki Uemura – twórca NES i SNES, który zmienił oblicze gier i naszego dzieciństwa

To nie pierwsza sytuacja tego typu. W przeszłości UOKiK zajmował się sprawami, w których pod innego operatora podszywała się Telekomunikacja Stacjonarna. Problem ten występował również w Novum, czyli firmie, od której TeleGo przejęło usługi telekomunikacyjne.

źródło: UOKiK

Sprawdź najnowsze wpisy