Xiaomi

Q3 2021 nie był zbyt udany dla Xiaomi – firma jednak wciąż ma co świętować

2 minuty czytania
Komentarze

Xiaomi opublikowało niedawno swój raport finansowy za III kwartał 2021 roku, który wskazuje na niższy, niż oczekiwano wzrost przychodów o 8,2%. Liczby przychodów mogą wskazywać na ostrą konkurencję na globalnym rynku smartfonów w następstwie imponujących ogólnych wyników firmy w 2021 roku. Warto jednak zaznaczyć, że nie bez znaczenia może być także problem z dostępem do podstawowych elementów elektronicznych, z którym borykają się firmy technologiczne z całego świata.

Xiaomi traci na rynku

Xiaomi traci na rynku

Globalny rynek smartfonów staje się bardzo nasycony w niektórych krajach, a producenci szukają bardziej innowacyjnych produktów, aby utrzymać swój udział w nim. Akcje Xiaomi spadły o około 7%, przy wczorajszym otwarciu giełdy. Warto dodać, że przychody Xiaomi ze sprzedaży smartfonów wzrosły o 0,4% do 47,8 miliardów juanów (7,49 miliardów dolarów) w ciągu kwartału. Stało się to pomimo spadku dostaw smartfonów o 5,8% do 43,9 mln sztuk. Jeśli zaś weźmiemy pod uwagę wszystkie produkty firmy, to ich sprzedaż wzrosła do 78,06 miliardów juanów w Q3 2021, ale nie udało się osiągnąć prognozowanych 79,20 miliardów juanów.

Zobacz też: Bestsellery Steama w super cenach. Te gry na PC dawno nie były tak tanie!

Firma rzecz jasna stara się rozwiązać swoje największe problemy. Xiaomi twierdzi, że ciężko pracuje, aby uzyskać niezbędne dostawy chipów, aby spełnić swoje prognozy dla telefonów 4G w nowym roku. Xiaomi kontynuuje agresywną kampanię marketingową poprzez swoje sklepy detaliczne w całych Chinach. Producent posiada obecnie 10 tysięcy sklepów w Chinach i wciąż planuje otwieranie nowych. Dane finansowe pokazały również, że Xiaomi odnotowało 5,18 miliardów juanów zysku, wyprzedzając prognozy branży.

Źródło: Gizmochina

Motyw